Na Global Citizen Festivalu 2017, Mastercard i Svjetski program za hranu (World Food Programme, WFP) najavit će novu inicijativu u okviru njihove kontinuirane strategije kojom žele zaustaviti glad i neimaštinu diljem svijeta. Projekt osiguravanja 100 milijuna obroka je globalna inicijativa koja podrazumijeva prikupljanje sredstava i obroka za one kojima je to potrebno, a temelji se na povezivanju iskustva Mastercarda u tehnologiji i digitalnim inovacijama s radom WFP-a u području pružanja pomoći u hrani i izgradnje otpornosti ugroženih zajednica.
Upravo se u našoj regiji od 2015. provodi najveća kampanja u sklopu partnerstva koja uključuje 11 zemalja srednje i istočne Europe. Tako je do danas djeci u Ruandi donirano 7,5 milijuna školskih obroka, od čega su hrvatski građani donirali preko 200.000 obroka.
Nakon brojnih zajedničkih aktivnosti u Europi poput ove kod nas, nova inicijativa predstavlja prvu Mastercardovu globalnu suradnju sa Svjetskim programom za hranu koja se fokusira na pomaganje u eliminiranju spirale siromaštva kroz podržavanje tri cilja razvoja održivosti Ujedinjenih naroda: zaustavljanje gladi, kvalitetno obrazovanje i ravnopravnost spolova. Cilj je osigurati što više obroka u 12 mjeseci za one kojima je to potrebno.
„Mastercard i WFP su već provodili inovativne programe s ciljem stvaranja svijeta bez gladi i siromaštva. Osiguravanjem 100 milijuna obroka nastojimo pomoći najsiromašnijim i najmarginaliziranijim građanima svijeta“, rekla je Ann Cairns, predsjednica za međunarodna tržišta u kompaniji Mastercard. „Kombinirajući stručnost Mastercarda u tehnologiji i sustavima plaćanja te iskustvo WFP-a u dostavi pomoći u hrani diljem svijeta, inovacijom možemo svima i svugdje osigurati pomoć. Dosad smo zajedno donirali preko 17 milijuna obroka, a sada nastavljamo dalje.“
Izvršni direktor WFP-a David Beasley ističe kako je tijekom godina partnerstva Mastercard pomogao organizaciji u mijenjanju načina na koji funkcionira kako bi se još više ljudi primilo pomoć. „Djelovanje Mastercarda u segmentu suzbijanja gladi je inspirativan primjer važne uloge privatnog sektora za dobrobit društva. Inicijativa osiguravanja 100 milijuna obroka novi je korak na našem zajedničkom uspješnom putu zaustavljanja gladi.”
Ova će inicijativa osigurati podršku za 100 milijuna obroka kroz korištenje stručnosti i provedbu kampanja.
Korištenje stručnosti:
Digitalna hrana: u društvima u kojima je tržište hrane stabilno, ali je ljudima potrebna pomoć u hrani, WFP koristi novac i vaučere umjesto tradicionalne distribucije hrane kako bi se uštedjelo na vremenu te podržalo lokalno gospodarstvo. U 2012. je Mastercard pomogao WFP-u u kreiranju sustava za prepaid kartice za sirijske izbjeglice u Libanonu i Jordanu. Otad je 2,2 milijuna izbjeglica koristilo ove kartice za kupnju hrane u lokalnim trgovinama.
Školski obroci: tijekom 2016. 18 zaposlenika Mastercarda je privremeno sudjelovalo u radu u lokalnim uredima WFP-a. Njihova stručnost optimizirala je istraživanje koje je pokazalo da svaki dolar uložen u školske obroke donosi prosječni ekonomski povrat od 6 američkih dolara u obliku unaprjeđenja zdravlja i edukacije za učenike.
Provedba kampanja:
U središtu je platforma Priceless Causes koja olakšava doprinose WFP-u kroz mikrodonacije preko kartica. Ovo partnerstvo koristi platne mehanizme Mastercarda te Mastercardovu mrežu partnera i potrošača kako bi se podržao humanitarni cilj. Tako su Mastercard i partneri pomogli u prikupljanju sredstava za više od 17 milijuna školskih obroka za djecu diljem svijeta. Provedeno je više od 70 kampanja u 17 europskih zemalja, a u okviru svake su korisnici kartica svakom transakcijom automatski donirali određeni iznos za tu svrhu. U 2017. se ovo partnerstvo iz Europe širi globalno. Primjeri:
Azija: Ove su godine korisnici Mastercard kartica podržali aktivnosti WFP-a u Šri Lanki u cilju suzbijanja posljedica poplava kroz osiguravanje hrane za 75.000 najugroženijih građana u privremenim vladinim skloništima. Mastercard je pomagao WFP-u i u aktivnostima nakon potresa u Nepalu 2015. te na Filipinima nakon tajfuna 2013. i 2014.
Ujedinjeno Kraljevstvo: Mastercard se ovdje povezao s kompanijom Virgin Money kako bi se osiguralo 250.000 obroka za djecu u školama u Maliju.
Belgija: 2016. je Mastercard donirao 775.000 školskih obroka u suradnji s tvrtkom Buyway Personal Finance.
supermarketi i restorani u Njemačkoj su prikupili 336.000 eura u svibnju i lipnju 2013. donirajući jedan školski obrok za svaku transakciju i like na Facebooku.
foto: Jacob Maentz
www.vzaktualno.hr