U Galeriji Gospodarske škole u Varaždinu otvorena je izložba fotografija Teodora Goričanca, varaždinskog snimatelja, fotografa i pilota.
Inspiraciju za ovu izložbu Goričanec je pronašao u svom putu po indijskom potkontinentu, a snimljene su u Haridwaru (indijska država Uttarakhand), gradu koji za Hinduse predstavlja jedno od sedam najsvetijih mjesta, za vrijeme velikih vjerskih svečanosti zvanih Khumba Mela koje se tamo održavaju svakih 12 godina.
Za učenike Gospodarske škole bit će to prilika za upoznavanje daleke i nepoznate kulture, a za svakog posjetioca uvid u filozofiju života sasvim drukčiju od zapadne.
Izložbu je pred pedeseta gostiju, učenika i profesora škole otvorila ravnateljica Gospodarske škole Katica Kalogjera – Novak. O fotografiji Teodora Goričanca govorila je prof. Gordana Kokanović – Krušelj.
Fotografije Teodora Goričanca dokumentarnog su karaktera: cilj im je što vjernije zabilježiti realnost, ali s dovoljno prostora za iskazivanje autorske osobnosti. U slučaju Goričanca, autorski se potpis pokazuje vrlo osebujnim i čvrsto definiranim. Motiv fotografija je čovjek indijskog potkontinenta i njegove kulture, čovjek koji je odraz tradicije i suvremenosti, specifičnog poimanja vremena. Taj dokumentarističko- humanistički opus Goričanec kroz odabrane teme donosi besprijekorno profesionalno: precizno usmjeravajući objektiv, pažnju promatrača sigurno upućuje na zadani motiv. Promjena rakursa nije ono što ga zanima- takvi pomaci nisu mu potrebni jer su njegovi objekti, trenuci koje odabire, kompozicija za koju se odlučuje sami po sebi dovoljno zanimljivi. Jednostavno je odabrao najpogodniji rakurs iz kojega najčešće “okida”, birajući uglavnom srednji i krupni plan, tek iznimno široki kadar.
Iako fotograf bilježi stvarnost na koju ne može utjecati, sama odluka o trenutku “okidanja” ključna je za uspješnost fotografije i gradnju osobnog stila. Pri toj kompleksnoj odluci istovremeno djeluje niz elemenata: pokret, izraz lica, položaj tijela koje tvori privlačnu kompoziciju, baš ona “prava” ravnoteža u kadru, osvjetljenje, kut snimanja, sadržajnost trenutka, ponekad i intrigantnost koja traje tek nekoliko sekundi. Tako fotografija zapravo postaje promišljena slučajnost koju podjednako gradi sam objekt, nesvjesno, ali i fotograf, koliko intuitivno toliko i svjesno. Upravo taj odabir je fotografova intervencija, autorska kreacija. U tome je Goričanec majstor: iskustvo i senzibilitet, impuls za trenutačnim djelovanjem, rezultiraju intrigantnom sadržajnošću i estetskom privlačnošću.