Nedjeljno jutro 5. svibnja 2013. godine. Nekada redoviti nedjeljni ritual muške populacije Varaždina i regije gotovo da više ne postoji. Tek stotinjak zaljubljenika u ponudu i potražnju automobilskog sajma, koji je u bolja vremena poslije zagrebačkog Jakuševca nudio najveću izložbu rabljenih vozila u Hrvatskoj, uglavnom sada kupuju sve drugo - od krumpira i kućnih ljubimaca do jeftine obuće i odjeće sumnjive kvalitete.
Razgovaramo s predsjednikom Autokluba Varteks Josipom Vugrincem.
- Danas je ponuda i potražnja slaba, jer je osim krize svoje učinilo loše i kišovito vrijeme pa je na sajmu malo ljudi. Danas prosjek na našem sajmu iznosi 200 do 250 vozila, dok je nekadašnji prosjek od oko 500-600 automobila u ponudi opao za 60%. Nekada smo u jednom danu znali sklopiti 30 pa i 40 kupoprodajnih ugovora, danas je taj broj pao na tek par ugovora. Drugi dio te prodaje obavlja se bez našega posredovanja u što nemamo uvid. Nema se novaca, sve je u padu pa tako i kupoprodaja automobila - zaključuje Vugrinec.

Primjećujemo veću ponudu obuće, odjeće, rabljenih stvari i različite druge robe koja se obično nudi na sajmovima, o čemu Vugrinec kaže:
- Š to se kućnih životinja tiče, njih se ne smije prema Zakonu prodavati unutar sajma, ali sa svima ostalim prodavačima od ugostitelja do prodavača različite robe imamo ugovore. Ljudi se snalaze kako umiju i znaju, kod nas još prodaja ide relativno dobro u odnosu na druge sajmove, ali čini se da slaba kupovna moć i kriza polako uzimaju svoj danak - govori naš sugovornik.
Zanima nas mišljenje kakva će situacija biti za dva mjeseca kada uđemo u Europsku uniju, hoće li Auto sajam opstati ili propasti?
- Iskreno ne znam što će Europska unija donijeti. Neki sajmovi na zapadu su i dalje jako dobri, primjerice Ljubljanski sajam automobila, ali teško je prognozirati što će se dogoditi. Kupovna će moć odlučiti o budućnosti našeg Auto sajma, ali vjerujem da ćemo tradiciju nastaviti - zaključio je predsjednik Autokluba Varteks.

Jedan od redovitih posjetitelja Sajma je vlasnik autopraonice Star, Varaždinac Robert Š ercer.
- Niže od ovoga ne možemo, mislim da bude Auto sajam ostao u istom intenzitetu kao i do sada. Prema nekim pokazateljima manja će vozila koja zadovoljavaju više standarde pojeftinjeti, a vozila većih zapremnina i veći zagađivači okoline poskupjeti. Konkretno, ulazak u Europsku uniju ne bi trebao utjecati na cijene rabljenih vozila, jer je kriza kod nas već uvelike utjecala na pad cijena vozila, tako da neće biti ništa jeftinije u Njemačkoj ili Austriji kupiti vozilo nego li u Hrvatskoj. Cijene rabljenih vozila kod nas su sada niže nego li u zemljama Europske unije, čemu u prilog govori cijena Š kode Octavije iz 1998. godine. Automobil ima atestiranu plinsku instalaciju, čija ugrađnja košta 9 tisuća kuna, registriran je do listopada, a prodaje se s kompletnim setom zimskih guma na čeličnim felgama, što vrijedi još tisuću kuna. Cijena je automobila 16 tisuća kuna, pa ako sve spomenuto uzmete u obzir i kad odbijete uloženih 10-tak ili više tisuća kuna, tada vidite da vlasnik auto prodaje za 600 ili 700 eura. Ako takav auto kupujete vani i tome pribrojite troškove uvoza, homologacije, papirologije i različitih renti o čemu kupci često malo znaju, tada vidite da je cijena od 2200 eura za Š kodu vrlo povoljna i da ćete za takav auto vani sigurno platiti više - govori Robert Š ercer.

Očito je da će Auto sajam u Biškupcu i dalje ostati uobičajena nedjeljna navika mnogima i po ulasku u Europsku uniju. Omiljeno kraćenje vremena uoči nedjeljnog ručka, šetnju i razgovor te kupovinu voća, povrća, odjeće, obuće i različite druge robe pa i automobila, prenosimo, dakle, u Europu.
www.vzaktualno.hr/A.G.