Gradski vijećnici će, unatoč nešto lakšem dnevnom redu današnje sjednice, po svemu sudeći i danas imati pune ruke posla, pošto je nakon gotovo tri sata vijećanja tek završen akutalni sat i izglasan dnevni red, sa kojeg je skinut izvještaj o radu TD Varaždin Airport.
Naime, na sjednici će se predstaviti izvještaji svih trgovačkih društava čiji vlasnik je Grad Varaždin, i koja su sva 2013. godinu završila sa dobitkom, osim odgođenog izvještaja za Airport., koji će se doraditi i prezentirati na slijedećoj sjednici.
Inače, vijećnici su i danas imali brojna pitanja za gradonačelnika i njegovog zamjenika, a odnosila su se između ostalog na poplave i komarce, Aquatehiku, Parkove i JUGS, povećan kriminal u gradu, udžbenike te nezaobilazno rješavanje varaždinskog smeća.
Tako je više vijećnika, uz zahvale svima koji su na bilo koji način pomogli, apeliralo na pomoć građanima koji su pogođeni katastrofalnim poplavama u zadnjih nekoliko dana, ali i dugoročno rješenje ovog problema.
- Svjesni smo i ne žmirimo pred ovim problemom. Smatramo da treba reagirati preventivom. Zato ćemo napraviti plan i nacrt, a prije svega Hrvatske će vode odraditi analizu i doznati zašto Plitvica radi ove probleme. Podržati ću inicijativu da se Grad proračunskim sredstvima uključi u sanaciju tog problema. Cijela Hrvatska je poplavljena i morati ćemo sudjelovati jer Hrvatske vode neće moći samo nas pomagati. Moramo naći načina i zaštititi građane - obećao je gradonačelnik i dodao kako je do prije par godina Plitvica bila suha većinom godine, no promjenom klime došlo do ovog problema te kako moramo naći načina da pomognemo sami sebi.
Manji, ali ipak problem čine najezde komaraca koje su ove godine posebno velike, te su komarci pojeli vijećnika Božidara Kolarića, ali i mnoge druge. Upravo zato vijećnik Kolarić je pitao što će se po tom pitanju poduzeti.
- Svjesni smo i tog problema te mene grizu kao i vas, no u situaciji kada je ovakva vlaga u zraku zaista je teško problem riješiti samo tako. Do sada smo komarce tretirali već dva puta više nego je bilo planirano, a tretirati ćemo ih i dalje - obećao je gradonačelnik te dodao da iako sredstva za taj problem u proračunu postoje, ona se svakim rebalansom povećavaju.
Vijećnika Kolarića je zanimalo i da li se Grad namjerava uključiti u rješavanje problema u tvrtki Aquatehnika. Naime, direktor tvrtke je na bolovanju, izabrani prokurist je odbio poziciju, a prema riječima predsjednika NO Kolarića, dio članova Nadzornog odbora, organizirano radi protiv tvrtke.
- Oni blokiraju sve odluke koji idu u pravcu sanacije stanja. Treba ih raspustiti, sastaviti novi NO sa 3 člana, a jedan svakako mora biti predstavnik radnika, ali nitko iz Varkoma, jer je to školski primjer sukoba interesa - objasnio je Kolarić.
- Pojedine političke struje uplele su svoje prste u Aquatehniku i žele je voditi na svoj način, no to neću dopustiti - kratko je poručio Habuš.
Svoje mjesto na aktualnom satu dobila je i tvrtka Parkovi, tj. njezine dionice koje je Grad Varaždin kupio po cijeni od 400 kuna.
- Prisilili ste Vijeće te iskoristili većinu koju imate za suglasnost za kupnju dionica po cijeni od 400 kuna, a prije toga je bilo opće poznato da su se dionice prodavale po cijeni od 75 do 100 kuna. Zašto smo mi onda kupili po 400 kuna? Smatram da ste iskoristili svoj položaj, te da ste pogodovali - poručio je gradonačelniku vijećnik Cecelja.
Gradonačelnik je odgovorio da ako je pogodovao onda je to bilo na korist umirovljenika i radnika Parkova, a ne privatnog kapitala i onih koji su dionice kupili zbog profita. Uz to, odgovorio je također vijećniku Cecelji kako rješavanje smeća ide po planu, da je sastanak sa koncesionarom odrađen, te je slijedeće na redu angažiranje laboratorija koji će analizirati balirani te odrediti najekološkiji redoslijed gospodarenja otpadom.
Gradonačelnik je u svojim odgovorima obećao i skorašnji završetak izgradnje B1 objekta u Vilka Novaka, skorašnje rezultate revizije JUGS-a, izvještaj o rezultatima ovogodišnjeg Š pancirfesta, ali i izvještaj Porezne uprave o broju odrađenih nadzora te usporedbu istog sa brojem prošlogodišnjih nadzora. Obećao je i reviziju ugovora za sportsku dvoranu na Dravi, racionalizaciju gradskih prostora koje koriste udruge, te skorašnju objavu liste građana koji ostvaruju pravo na socijalne stanove.
- Cijela procedura se odvukla, no kriteriji po kojima su se ovi stanovi do sada dijelili su bili preliberalni. Mi smo ih pooštrili kako bi stanove zaista dobili oni kojima su najpotrebniji. Prijavilo se 200 građana, na temelju potrebne dokumentacije odabrano je njih 50, no otpalo još 20 zbog krivih dokumenata. Povjerenstvo bi se ovih dana trebalo sastati, a 24 stana useliti do kraja godine - objasnio je Habuš te najavio i reviziju aktualnih stanara socijalnih stanova.
www.vzaktualno.hr/MG