Kako se uspješno oglašavati u turizmu preko Googla? Činjenica da se dnevno preko Googla dogodi 3,5 milijardi pretraga ili 40 tisuća u sekundi, samo su neke od informacija koje su djelatnici turističkih zajednica iz Varaždinske županije, ali i ostali zainteresirani iz tog područja, mogli čuti na veoma zanimljivom i edukativnom predavanju „Oglašavanje u turizmu preko Googla“.
Naime, u organizaciji Turističke zajednice Varaždinske županije tvrtka Promosapiens, točnije njen osnivač i vlasnik Dalibor Š umiga, prenio je zainteresiranima niz informacija kako preko Googla napraviti odličnu kampanju i kako koristiti i najmanje sitnice, koje samo naoko izgledaju kao sitnice, da bi svojem turističkom proizvodu dali prednost u odnosu na konkurenciju.

– Važno je kreirati sadržaje koji zanimaju korisnike. Š to se tiče marketinga potreban je balans između ulaganja kroz razne kanale komuniciranja, a bitno je biti prisutan kroz više kanala komunikacije. Svakako Internet je u toj cijeloj priči nezaobilazan – ustvrdio je Š umiga. Dodao je i da u marketingu ne postoji „ljubav na prvi pogled“. Za odluku vezano uz putovanje potencijalni turist koristi deset izvora prije odluke. Š to se tiče tih izvora informacija, preko Interneta se prikuplja oko 87 posto informacija čime je Š umiga ukazao na važnost oglašavanja preko Interneta.

– Kako Google funkcionira u turizmu? Ima pet faza putovanja – sanjarenje, planiranje, rezervacija, iskustvo i dijeljenje informacija. Uvjerljivo su najduže faze sanjarenja i planiranja. U fazi sanjarenja najčešće informacije tražimo preko Interneta gdje do izražaja dolazi upravo Google i oglašavanje preko Googla. Bitno je i znati da je 50 posto pretraga vezano uz smještaj – izjavio je vlasnik tvrtke Promosapiens.

Pojasnio je i kako funkcionira Google oglašavanje. Važne su prve tri pozicije na Googlu, dok ostale već gube na važnosti. Š to se tiče prednosti oglašavanja na tražilici Š umiga je istaknuo da Google ispunjava potrebe korisnika, zatim ima pravedan aukcijski sustav, i plaćanje po „kliku“ jer bez obzira na broj prikazivanje oglasa plaća se tek kad netko „klikne“ na taj oglas.
Š umiga je okvirno objasnio i kako pripremiti Google kampanju gdje se prvo treba odgovoriti na pitanja koja je ciljna skupina i na koje se tržište cilja. Nužno je u kampanji istaknuti razlike u odnosu na konkurenciju, a nužno je odrediti i cilj kampanje bez čega se ne kreće u tu avanturu. – Na kraju vrlo je važno i precizno odrediti realan budžet – zaključio je Š umiga.
Jedan od osnovnih uvjeta oglašavanja u Googlu je imati dobru web stranicu. Bitna je stvar što Google prati sve na vašem webu. Bitne su ključne riječi i naslovi koji trebaju prikazati uslugu koju prodajete. Linkovi moraju biti ispravni i funkcionirati bez iznimke. Bitni su i nazivi fotografija koji jasno govore što je na slici. Izrazito je bitna brzina učitavanja i prilagođenost mobilnim uređajima. Od alata treba koristiti Keyword planner, Google Trends, Google Market Finder, Gogle Analytics i Comsumer Barometar, samo su neki od korisnih savjeta iz tvrtke Promosapines.

– Zaključno, bitno je povezati sve marketinške akcije, unaprjeđivati web konstantno, pratiti Google Analytics, uvijek testirati rezultate i posvetiti vrijeme svom webu, kampanji ili angažirati stručnjake da to rade – završio je Dalibor Š umiga.
Radionica „Oglašavanje u turizmu preko Googla“ organizirala je Turistička zajednica Varaždinske županije. Direktorica Elizabeta Dolenec rekla je da su se prilikom organizacije prvenstveno vodili potrebama zaposlenih u turističkim zajednicama, ali i ostalih zaposlenih u turizmu Varaždinske županije.

– Stalna edukacija naših turističkih djelatnika te potpora naša je prioritet. Stvaranje educiranih stručnjaka dići će turizam naše županije na još jedan viši nivo. Ova radionica pružila je mnogima nova iskustva kako koristiti Google i Internet u svrhu promocije turističkih proizvoda. Nakon svega viđenog i stečenih novih znanja jedino što se može zaključiti da je organizacija radionice pun pogodak – izjavila je Dolenec.
www.vzaktualno.hr