Povodom obilježavanja Dana jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 u Županijskoj palači u Varaždinu danas je održan prijem za djelatnike Državne uprave za zaštitu i spašavanje Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Varaždin.
Zamjenik župana Alen Kišić, ujedno i načelnik Stožera za zaštitu i spašavanje, zahvalio je djelatnicima PUZS-a na izuzetnoj profesionalnosti u obavljanju posla i stručnoj pomoći te podršci koju daju građanima kada zovu broj 112. Naime, godišnje zaprime preko 50 tisuća poziva, u kojima vrlo često pravilnim usmjeravanjem i usredotočenošću spašavaju živote i imovinu.
– Kao načelnik Stožera za zaštitu i spašavanje moram naglasiti kako su ljudi iz Područnog ureda, odnosno Centra 112, naša produžena ruka, a kada su krizne situacije u roku od oko sat vremena uspijemo organizirati ljude i Stožer, što je bio slučaj nedavno, a to je od iznimnog značaja za sigurnost svih građana – naglasio je Kišić te im čestitao današnji Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112.
Pročelnik Područnog ureda Zdravko Vrbanić istaknuo je kako je služba na raspolaganju građanima 24 sata dnevno te kako je broj izuzetno dobro prihvaćen i prepoznat među građanima.
– Centar ima funkciju komunikacijske koordinacije u hitnim događajima svih službi koje se u određenom trenutku za pojedini događaj moraju angažirati te da svi mogu reagirati u što kraćem roku i što brže riješiti pojedini slučaj – istaknuo je pročelnik Vrbanić.
Također je istaknuto kako je za kvalitetan rad ove službe iznimno važna dobra suradnja sa svim ostalim organizacijama, posebno policije, vatrogasaca i hitne medicinske službe kao jednih od najvažnijih u tom području.
Na prijemu je naglašeno kako je samo u 2015. godini Županijski centar 112 Varaždin zaprimio 53.422 poziva od čega je 41.521 (77,7 %) bilo namjenskih poziva, odnosno građanima je pružena pomoć savjetom, angažiranjem žurnih službi ili drugih nadležnih službi i institucija, što samo dokazuje koliki je značaj i utjecaj svih onih koji rade u spomenutim uredima za zaštitu i spašavanje.
Deset djelatnika PUZS-a odgovara na pozive na broj 112, a uz redovnu pomoć građanima ističu i pomalo smiješne situacije, ali i one u kojima je teško ostati ravnodušan u ovom stresnom poslu. Također imaju mogućnost, sukladno Pravilniku o jedinstvenom europskom broju za hitne službe 112, privremeno ili trajno isključiti iz elektroničke komunikacijske mreže građane koji zlouporabe poziv na broj 112. Na sreću, takvih je poziva sve manje.
Podsjetimo, spomenuti sustav 112 u Republici Hrvatskoj uspostavljen je 2005. godine. Osnovna zadaća mu je prijem svih hitnih poziva na broj 112, jedinstveni europski broj za sve hitne situacije na koji građani RH i strani državljani mogu zatražiti pomoć ili dojaviti ugrožavanje ljudskih života, imovine ili okoliša.
www.vzaktualno.hr