Varaždinska tržnica uskoro će zablistati u nekom novom svjetlu i postati još atraktivnija za turiste i domaće stanovnike. Naime, ovih dana u Varaždinu borave studenti dizajna i arhitekture Arhitektonskog fakulteta sveučilišta u Zagrebu i njihovi mentori koji u sklopu prve radionice projekta "Produkt dizajn u funkciji turizma" izrađuju rješenje koje će prostor varaždinske tržnice zaokružiti u funkcionalnu cjelinu i podići njenu vrijednost kao turističkog proizvoda.
Radionica se održava u organizaciji Turističke zajednice grada Varaždina, a 15-tak mladih studenata i studentica vješto se igra sa idejnim rješenjem dizajnerske i arhitektonske interpretacije ulaznog prostora na tržnicu, iz Ulice Augusta Š enoe, te grafičkim oblikovanjem informacijske ploče i ostalih oznake za obilježavanje ponude i drugih sadržaja tržnice.
Podsjetimo, Turistička zajednica grada Varaždina surađuje s sektorima kreativne industrije te ističe kreativnost kao prepoznatljiv element varaždinskog turističkog proizvoda. U Varaždinu se spoj turizma i ostalih područja kreativne industrije pokazao prirodnim i učinkovitim, što dokazuju Š pancirfest, projekt Varaždinska dvorišta te razne aktivnosti lokalnog kreativnog sektora.
Studenti dizajna i arhitekture Arhitektonskog fakulteta sveučilišta u Zagrebu i njihovi mentori još su se 2008. godine kroz radionicu produkt dizajna uključili u Š pancirfest. Tijekom 4 do sada održane radionice razvijeni su različiti dizajnerski koncepti, od suvenirskog programa do ambalaža za autohtone proizvode, a dio je njih realiziran i kao finalni proizvod.

- Organizacija ovog kampa sa studentima jedna ju u nizu akcija kojom želimo potaknuti kreativnost i inovativnost u našem gradu. Posebno mi je drago da smo okupili ekipu prekrasnih, mladih, kreativnih ljudi koji će punih 10 dana boraviti u Varaždinu i dati svoje ideje i prijedloge kako povezati gospodarstvo, turizam i produkt dizajn na primjeru naše Gradske tržnice - rekla je Natalija Martinčević, predsjednica TZ Grada Varaždina i zamjenica gradonačelnika.
Kako će zapravo sve te promjene izgledati teško je sada zamisliti, ali mlada školovana ekipa dati će sve od sebe za najbolje rješenje.
- Tradicionalno već ostvarujemo suradnju sa Turističkom zajednicom, a ove smo se godine koncentrirali na područje tržnice s ciljem da joj damo neke nove vrijednosti kako bi ona ona bolje profuncionirala i postala land mark grada, zanimljiva i turistima i lokalnom stanovništvu. Radimo jedan sveouhvatan projekt, koncentriramo se na sam lokalitet i poziciju objekata, opremu koja se tamo nalazi i na signalistiku. Krajnji projekt će uključivati nešto od svega toga - rekla je Katarina Perić, magistrica dizajna i organizatorica.

Inače, kroz projekt Produkt dizajn u funkciji turizma jednom će se godišnje organizirati radionice tijekom kojih će se izraditi idejna rješenje dizajnerskih i arhitektonskih intervencija u javnom prostoru varaždinske povijesne gradske jezgre. Prvi će se puta u Hrvatskoj neposredno i interaktivno povezati turizam s produkt dizajnom i arhitekturom, a pokretanjem projekta Produkt dizajn u funkciji turizma nadogradit će se i infrastruktura varaždinske kreativne industrije te otvoriti nove mogućnosti za razvoj kreativnih djelatnosti.
www.vzaktualno.hr/T.M.C.