Posljednjih više od mjesec dana svima je u prvom planu bio nogomet, odnosno pobjeda za pobjedom naših Vatrenih, a nogometna se euforija "prelila" i na novčanike.
Dan uoči utakmica i na dan samih okršaja potrošnja u trgovini na malo bila je veća u prosjeku između 11 i 15 posto. Za vrijeme Svjetskog prvenstva u Hrvatskoj je potrošeno 9,28 milijardi kuna, a posebno trljaju ruke ugostitelji kojima je rekordan bio dan polufinalnog sraza s Engleskom s rastom prometa od 17 posto, objavila je Hrvatska gospodarska komora (HGK), a prenio Poslovni.hr. Usporedbe radi, u istih je mjesec dana 2017. promet u trgovini na malo bio manji 4,5 posto, pokazuju podaci iz sustava fiskalizacije.
Iz HGK ističu da su velika sportska natjecanja, poglavito europska i svjetska prvenstva u nogometu koja prati gotovo polovina svjetske populacije, značajan impuls gospodarstvu kroz povećanu potrošnju. I do 10-ak posto veća potrošnja bilježi se najviše kod televizora, sportske opreme, navijačkih rekvizita, putnih aranžmana (poput čarter letova) i u kategoriji hrane i pića, prije svega grickalice, piva i ostalih alkoholnih pića.
Ugostitelji su ukupno fiskalizirali 878,8 milijuna kn, odnosno 3 posto više nego lani. Na dan utakmica promet im je u prosjeku rastao 10-ak posto i više, rekord je ostvaren na dan polufinala (17 posto), dok je u vrijeme borbe za pehar koju su ipak odnijeli Francuzi promet bio 13 posto bolji nego lani.
www.vzaktualno.hr/poslovni