„Županija u malom“, u atriju Županijske palače u Varaždinu, u organizaciji Varaždinske županije i Turističke zajednice Varaždinske županije, danas je pokazala „nujliepši kemauček svieto“ – Bednju.
Prezentacije, degustacije i prigodne prodaje pripremili su Udruga pčelara Čmalico, Zdravko Vedak, OPG Dijana Zagorščak Udruga vinogradara Gerico, OPG Hranj Josip, OPG Podsečki Josip, Udruga mladih i Savjeta mladih. Svojim su se programom predstavili KUD-ovi Cvetlinski zvon i Josip Jedvaj Vrbno. Josip Podsečki i Danijel Češnjaj izveli su „Bednjanske špelancije“, a KUD Josip Genc Bednja „Bednjansku svadbu“. Program su završili Kavaliri.
– Mi smo doveli „nujliepši kemauček svieto“ u Varaždin, na Špancirfest. Ujutro su naši OPG-ovi pokazali plodove svog rada, a tijekom poslijepodneva tri naša KUD-a pokazala su svoj program – kazao je načelnik Općine Bednja Damir Poljak koji je istaknuo da se Bednja ponajprije može pohvaliti svojim specifičnim govorom.
– Kao što je bednjanski govor, prakajkavština, zaštićeno nematerijalno kulturno dobro Republike Hrvatske, tako je i „Bednjanska svadba“ specifična po tome da se odvija na bednjanskom govoru i prikazuje se tradicija vjenčanja mlade djevojke kroz nagovor da se uda za mladića. Kulturu bednjanskog govora njeguju i najstariji, ali i oni najmlađi. Najljepše što možete doživjeti je da malo dijete, koje je tek naučilo govoriti, govori bednjanski. Bednjanski govor je naš brend kao i dvorac Trakošćan. Vrijednost Hrvatske je u njezinim različitostima, a Bednja tu ima značajno mjesto – dodao je Poljak.
„Županija u malom“ i „Bučograd“, dva programa Varaždinske županije za vrijeme Špancirfesta, naišli su na odličan odaziv posjetitelja. Zadovoljan je time i zamjenik župana Tomislav Paljak.
– Ovo što je jučer prikazao Ludbreg i danas Bednja, i sama ta ideja prezentacije naših općina i gradova, po masovnosti posjetitelja pokazalo je da je ideja naišla na plodno tlo. Dati mogućnost našim općinama i gradovima da se predstave sa svojim specifičnostima u atriju Županijske palače je dobrodošlo, ne samo zbog ljudi s područja Varaždinske županije, koji manje-više znaju neke pojedinosti, nego i za 250 tisuća i više ljudi koji ovdje dolaze s namjerom vide i nauče nešto, da zadrže nešto u sjećanju, a to ih možda potakne da posjete i te krajeve. Svjesni smo da turistička ponuda Varaždinske županije mora imati novi sadržaj. Ideja s Bučogradom nastavak je brendiranja bučinog ulja. Činjenica je da je 20 posto proizvodnje buče i bučinog ulja upravo na području Varaždinske županije. Bučograd je nastao da ljudima pokažemo zorno, svim osjetilima, što sve ta biljka nudi, što se sve iz nje može dobiti. Napravili smo turistički aranžman koji je prihvatljiv vizualno i prema posjećenosti vidimo da smo uspjeli – rekao je Paljak i dodao da je ovaj početak odličan temelja da se ideja širi i razvija.
Sutra se u atriju Županijske palače, od 17 sati predstavlja općina Cestica.
n.k. / www.vzaktualno.hr