Nakon što je prije godinu dana građanima osigurala usporedbu kamatnih stopa banaka, Hrvatska narodna banka sada je to omogućila i za bankarske naknade. Te podatke od 1. studenog objavljuje na svojim internetskim stranicama i nudi putem mobilne aplikacije mHNB, prenosi Novac.hr.
Prekoračenje po tekućem računu u Partner banci stoji 5,99 posto, dok klijenti Hrvatske poštanske banke za tu uslugu plaćaju 9,41 posto. Usluga mobilnog bankarstva kreće se od 10 kuna u HPB-u do 100 kuna u Splitskoj banci.
Jednako tako razlikuje se i cijene drugih bankarskih naknada, kao i paketi usluga što ih nude klijentima. Tako pet osnovnih usluga u paketima, koje uključuju vođenje kunskog računa, prekoračenje, izdavanje kreditne kartice, te internet i mobilni bankarstvo u Kent banci stoji 21,50 kuna, a u Splitskoj baci 109 kuna. Međutim, paket Splitske banke nešto je bogatiji, pa uz osnovne usluge ta banka nudi i dodatne, uključujući SMS usluge, vođenje dva devizna računa i besplatno ugovaranje trajnog naloga.
Prema riječima guvernera Borisa Vujčića, razlike u naknadama zapravo su daleko veće nego kod kamatnih stopa. Jedan od razloga tome je činjenica što umjesto jedne usluge banke klijentima nude nešto drugo, a drugi je netransparentnost i klijent ne zna kolika je fer cijena na tržištu naplate pojedine naknade, piše Novac.hr.
- Sada svatko može vidjeti koliko je odstupanje u cijenama određenih banaka i otići tamo gdje su naknade niže - rekao je Vujčić. Osim povećanja transparentnosti, naglasio je, to vodi i većoj konkurentnosti tržišta, što je najbolji način jačanja zaštite potrošača.
O tome koliko godišnje plate bankama za naknade, građani će ubuduće jednom godišnje dobivati i izvješće o svim naknadama i kamatama obračunatim u prethodnoj godini. U HNB-u kažu da bi ti iznosi mogli za mnoge predstavljati neugodno iznenađenje.
vzaktualno.hr/novac.hr