Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!
  • Naslovna
  • Politika
  • Gospodarstvo
  • Sport
  • Događanja
  • Crna kronika
  • Hrvatska i svijet
  • PR članak
  • Lifestyle
  • Video
  • Arhiva
  • Home
  • PR članak
  • Kartično plaćanje – vole ga poduzetnici i potrošači

Kartično plaćanje – vole ga poduzetnici i potrošači

PR članak
15. prosinca 2018.
Alenka Kučić
1246
Share
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Malo i srednje poduzetništvo oduvijek se smatralo jednim od glavnih pokretača gospodarstva te sektorom koji uvelike doprinosi razvoju lokalne zajednice. Koje su potrebe, trendovi i izazovi unutar segmenta malog i srednjeg poduzetništva pokazuje istraživanje Mastercard CEE SME Monitor koje je kompanija Mastercard provela među malim i srednjim poduzetnicima u Hrvatskoj te srednjoj i istočnoj Europi.
Jedna od ključnih stvari svakako je implementacija bezgotovinskog oblika plaćanja koje pojednostavljuje i ubrzava svakodnevno poslovanje. Kako pokazuje istraživanje, za mala i srednja poduzeća u Hrvatskoj prihvaćanje kartičnog plaćanja nije nikakva novina. Naime, gotovo polovica (49%) ispitanika smatra da se u njihovom sektoru kartično plaćanje počelo prihvaćati prije više od 5 godina, preko trećine (36%) još od kada su pokrenuli svoje poslovanje, dok tek manji broj ispitanika tvrdi da se to dogodilo unutar zadnjih 5 (5%), odnosno zadnje 2 godine (7%).
Da je kartično plaćanje na domaćem tržištu prilično prihvaćeno potvrđuju i podaci Europske središnje banke koji govore da je u Hrvatskoj iznadprosječan broj POS uređaja (28.748) na milijun stanovnika u odnosu na europski (22.948) te prosjek srednje i istočne Europe (17.909).

Potrošači žele plaćati karticama

Kako istraživanje pokazuje, glavni razlozi zbog kojih su mala i srednja poduzeća u Hrvatskoj prihvatila kartično plaćanje su zahtjevi potrošača (43%), prepoznavanje potrebe za povećanjem prisutnosti na tržištu (24%), prepoznavanje novih tehnoloških trendova (21%) te uključivanje kartičnog plaćanja u vlastiti poslovni model (7%).
„Dodatan razlog za prihvaćanje kartičnog plaćanja je i njegova korist. Kao prednosti prihvata kartica ispitanici prepoznaju jednostavnije svakodnevno poslovanje (55%), širenje poslovanja (44%), povećanje sigurnosti (18%) te uštedu (6%). Zanimljivo je kako prednosti u još većoj mjeri prepoznaju oni koji su ga već uveli. Potvrdili su da im kartično plaćanje uvelike pojednostavljuje poslovanje (69%), povećava sigurnost (50%) te donosi uštede (15%)“, poručila je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.
racunalo poduzetnik

Kartice se koriste sve češće

Čak polovica (51%) predstavnika malih i srednjih tvrtki koje prihvaćaju kartice smatra da se učestalost kartičnog plaćanja povećala u odnosu na prošlu godinu, otprilike trećina (34%) misli da je ostala ista i tek 7% da se smanjila. Iako rezultati sugeriraju na povećanje, dvije trećine ispitanika (66%) smatra da udio kartičnog plaćanja u njihovoj tvrtki na mjesečnoj razini ne prelazi 40% svih plaćanja.
Zanimljiv podatak je da čak 93% malih i srednjih tvrtki prihvaća kartično plaćanje za bilo koji iznos, dok ih tek manji broj ne prihvaća kartice za iznose ispod 70 (4%), odnosno 7 kuna (3%). Kao razloge neprihvaćanja kartica u tim slučajevima ističu brže plaćanje gotovinom za tako male iznose (56%) te financijsku neisplativost zbog naknada koje za tako male transakcije čak i premašuju trgovačku maržu (22%). Uz to, jedan dio (11%) ih tvrdi da se potrošači nikad ne odlučuju plaćati tako male iznose svojim karticama, već isključivo gotovinom.

POS uređaj se najčešće uzima u najam

Gotovo polovica ispitanih domaćih malih i srednjih poduzetnika (46%) unajmila je POS terminal te za njega plaća mjesečnu naknadu kao postotak obujma kartičnih plaćanja. Nadalje, četvrtina (24%) ih najam POS terminala plaća mjesečnom naknadom na osnovi ukupne vrijednosti transakcija, dok tek rijetki (6%) najam POS terminala plaćaju jedinstvenom mjesečnom naknadom. S druge strane, još je manji broj onih koji su kupili (4%) ili besplatno dobili (4%) takav uređaj.
Među onima koji nemaju POS terminal, još je uvijek velik broj (76%) onih koji ga nemaju namjeru uvoditi. S druge strane, ono što bi motiviralo neke od njih je širenje poslovne ponude (11%), besplatno korištenje uređaja (8%), drugačiji poslovni model (6%), potencijalne koristi (3%) te zakonodavni okvir (1%) prema kojem bi, primjerice, posjedovanje POS terminala bilo obavezno, ili bi donosilo porezne olakšice.

poduzetnik
Većina poduzetnika neodlučna oko uvođenja inovativnih načina plaćanja

Prema istraživanju, 13% malih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj ne razmatra opciju uvođenja inovacija u svoje poslovanje, dok je većina (60%) neodlučna. Ipak, jedan dio ih o tome razmišlja, a inovacije koje namjeravaju uvesti u svoje poslovanje su beskontaktno (8%) i mobilno plaćanje (8%), uvođenje plaćanja karticama online (8%), P2P plaćanje ili izravan prijenos sredstava od jednog potrošača drugome (4%), digitalni novčanik (4%), card on file rješenje (3%), dodavanje platne opcije postojećem programu vjernosti (2%) te biometrijska rješenja (1%).

Plaćanje s poslovnog računa dominira u B2B segmentu
Kada je riječ o načinu plaćanja između poslovnih partnera, uvjerljivo najveći broj tvrtki (preko polovice) plaća fakture sa svog poslovnog računa, dok su također dosta ustaljeni načini plaćanja gotovina, uplatnice, poslovne kartice i mobilno plaćanje. Također, plaćanje s poslovnog računa najveći broj tvrtki (oko 60%) koristi i za plaćanje poreza te operativnih troškova poput zakupa prostora ili komunalnih računa.
Predstavnici ili vlasnici malih i srednjih tvrtki koji imaju poslovne kartice većinom (61%) ne koriste usluge iste banke za svoje osobne i poslovne troškove. Oni uvelike prepoznaju prednosti poslovnih kartica te kao glavne ističu jednostavnost (74%), sigurnost (25%), transparentnost (13%), korist (11%), uštedu (10%) i kontrolu (10%).

Računovođe glavni izvor informacija o zakonskim i financijskim vijestima

Domaće male i srednje poduzetnike o zakonskim i financijskim vijestima važnim za njihov sektor najčešće informiraju njihovi računovođe (64%), dok ih se također značajan broj informira putem web stranica ministarstava ili tržišnih organizacija (57%), medija (39%) te Narodnih novina (36%). Nešto rjeđi slučaj je da ih o tome obavještavaju banke (26%). Kao uvjerljivo najvažnije organizacije nadležne za razvoj malog i srednjeg poduzetništva, ispitanici smatraju Ministarstvo gospodarstva (31%), Hrvatsku gospodarsku komoru (22%) te Ministarstvo financija (16%).
trgovina

Previsoki porezi najveća prepreka za razvoj poduzetništva

Mali i srednji poduzetnici u Hrvatskoj u najvećoj mjeri prodaju proizvode i usluge u svom gradu ili općini (51%), zatim na nacionalnoj razini (45%), na inozemnom tržištu (37%) te unutar svoje regije ili županije (36%). Ono što je vrlo pozitivno je da se značajna većina, odnosno čak 90% malih i srednjih poduzetnika, osjeća financijski uključeno. Uz to, oni smatraju svoj sektor pokretačem ekonomskog rasta i razvoja zemlje (34%), pokretačem zapošljavanja (34%), predvodnikom u inovacijama (23%) te borbi protiv sive ekonomije (17%).
Kao najveću prepreku razvoju malog i srednjeg poduzetništva ispitanici ističu previsoke poreze (51%), a nakon toga i komplicirane administrativne procedure (37%), nisku kupovnu moć (33%), nedostatak adekvatne radne snage (30%), nelojalnu konkurenciju (29%), nepravedne tržišne regulative (21%) te korupciju (20%). Ipak, ono što sigurno budi optimizam je da preko tri četvrtine (76%) malih i srednjih poduzetnika planira nastaviti s trenutnim poslovanjem.

vzaktualno.hr/mastercard

Alenka Kučić 24436 Posts   0 Comments

Prethodna Vijest

zatvor
Majku tukla tri godine, sada zaradila istražni zatvor
Crna kronika
2018-12-15

Sljedeća Vijest

Varaždin: Sutra Smotra narodnih običaja, pjesama i plesova
Događanja
2018-12-15
Izdvojeno
Načelnica Vitković: Općina ne smije raditi suprotno zakonu, a za pomoć mještanima u nevolji uvijek smo tu
Događanja
7. srpnja 2025.
Ivana
Otvoren 4. međunarodni folklorni festival COFA – Folkloraši iz tri kontinenta stigli u Varaždinsku županiju
Događanja
7. srpnja 2025.
Siniša Kalajdžija
Danas je Svjetski dan čokolade!
Hrvatska i svijet
7. srpnja 2025.
Siniša Kalajdžija
Utrka koja spaja prošlost i sadašnjost: Stotine trkača trčale za mač grofa Draskovicha
Sport
7. srpnja 2025.
Alenka Kučić
Video & fotogalerija
Antunovo v Marofu: Tradicija, glazba i zabava ispunili gradske ulice i u nedjelju, ali brojnih sadržaja ima još!
Fotogalerija
17. lipnja 2025.
Povijest Krapine na malo drugačiji način…..
Fotogalerija
8. lipnja 2025.
FOTOGALERIJA Počela Maturantika: Stotine veselih maturanata prošetale Varaždinom
Fotogalerija
21. svibnja 2025.
FOTOGALERIJA Na Uskrsni ponedjeljak, dječje veselje ispunilo Park Velika graba u Sračincu
Fotogalerija
22. travnja 2025.
U Zaboku je svečano otvoren onkološki centar UPMC-a vrijedan 20 milijuna dolara
Fotogalerija
26. ožujka 2025.
Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!

© 2025 Vox media d.o.o. – za marketing i komunikaciju

Impressum
Uvjeti i pravila korištenja | Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka
Cjenik oglašavanja

  • Developed by Online-press ltd.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u Uvjeti i pravila korištenja i Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.