Prema svim pokazateljima, tržište automobila u Hrvatskoj se oporavlja, no tek svaki četvrti auto kupuju privatni kupci, a njihov izbor je skromniji od ukupne i zavaravajuće slike tržišta novih auta, piše portal 24sata.
I iako definitivne podatke možemo očekivati tek za desetak dana, već sad je jasno - najpopularnija marka na hrvatskom tržištu je Volkswagen. Do kraja studenog ove godine prodao je 8707 automobila i tako uvelike nadmašio drugi Renault (5599 prodanih auta). Na trećemu mjestu je Škoda, a Česi proizvode i najprodavaniji auto 2018. godine, Octaviju (2879 automobila do kraja studenog).
No je li to zaista prava slika onoga što kupci u Hrvatskoj preferiraju, što si mogu priuštiti i što, na kraju krajeva, kupuju?
Izostavimo li s popisa najprodavanijih auta kupce poput rent-a-cara, tvrtki i državnih institucija, dolazimo do zabrinjavajuće činjenice da “mali” privatni kupci ove godine u ukupnom tržištu sudjeluju s 25,7 posto, ali i do sasvim novog odnosa snaga među najpopularnijim markama u Hrvatskoj, pišu 24sata.
Na popisu deset najprodavanijih marki privatnim kupcima Volkswagen nije uvjerljivo prvi, nego tek treći. Također, Škode među deset najprodavanijih marki uopće nema. Ta marka čak 88 posto svojih automobila prodaje “velikim kupcima”. Kad je riječ o prodaji “malim” privatnim kupcima, odnos snaga je potpuno ispremiješan. Suzuki je uvjerljivi broj 1 s 2069 prodanih auta, drugi je Hyundai, a VW tek treći.
foto: ilustracija
vzaktualno.hr/24sata