Prije 103 godine, 8. rujna 1912. godine, održana je prva službena automobilistička utrka u Hrvatskoj. Osim uobičajenih formalnosti koje prethode utrkama, automobili su prije starta morali proći vaganje jer se pobjednik utrke odlučivao na temelju definirane formule koja je bila omjer između umnoška težine automobila i broja osoba pomnoženih sa 100 te umnoška konjskih snaga motora i ostvarenog vremena.
grof Marko Bombelles ml., izvor: wikipedia
Čitavom trasom Podsused – Bistra – Sv. Križ Začretje – Oroslavlje – Očura – Veternica – Golubovec – Lepoglava – Ivanec – Vidovec – Varaždin – Sv. Ivan Zelina – Maksimir, utrku je pratilo veliko oduševljenje mještana koji su dočekivali automobiliste i obasipali ih cvijećem. Cilj prve faze bio je u Varaždinu nakon 101 odvoženog kilometra, a nakon svečanog ručka u svratištu 'K Janjetu' startala je druga etapa u dužini od 72 km s konačnim ciljem u Maksimiru. Pobijedio je je Vjekoslav Heinzl s nevjerojatnom brzinom od 35,3 km/h, dok je drugo mjesto pripalo Hermanu Wrastilu, a treći je bio Ferdinand Budicki.
Iako poznat kao vlasnik prvog automobila u Hrvatskoj i jedan od osnivača Prvog hrvatskog automobilnog kluba, grof Marko Bombelles ml., nažalost, nije sudjelovao u utrci jer je na dan održavanja utrke umro na svojem imanju Opeka. Na karti je prikazana trasa utrke, dok je novinski članak izrezan iz varaždinskih novina Naše pravice od 12.09.1912.
Više pročitajte na http://www.oldest.hr/Prva-auto-utrka.php?fbclid=IwAR1MsNL7JAUNrqfV94l2cmF7W9XJI7hJEtawMIYCu6LHftW4ahYV4JM01zY
M.Horvat/www.vzaktualno.hr