U četvrtak su kandidati s liste HNS-a za vijeća 3. i 4. mjesnog odbora u Varaždinu obišli križanje ulica Krešimira Filića, Stjepana Vukovića i Dragutina Rakovca kako bi upozorili na prometnu problematiku tog križanja te su iznijeli kratak prijedlog rješenja.
Mjesni odbori služe tome kako bi gradskim vijećnicima i gradonačelniku ukazali na probleme svojih ulica i kvartova, istaknuli su Dejan Bjelivuk i Boris Šamec, nositelji lista HNS-a za 4. i 3. MO. Podršku kandidatima izrazio je Marijan Škvarić, podpredsjednik HNS-a Varaždinske županije i dugogodišnji gradonačelnik Lepoglave.
Iz stranke podsjećaju da križanjem ovih ulica prolazi promet iz južnog dijela grada, iz Biškupečke ulice, gdje je prijelaz ceste preko željezničke pruge, prema kružnom toku i centru grada u jednom smjeru te obrnuto. Ulice Stjepana Vukovića i Dragutina Rakovca su sporedne ulice sa svake strane, no razmaknute te se promet vozila sa sporednih ulica otežano uključuje na glavnu Ulicu Krešimira Filića. Također prepreku u preglednosti sa sporednih ulica čine ograde i raslinje u privatnom vlasništvu. Horizontalna signalizacija za pješačke prijelaze nema odgovarajuću retrorefleksiju da bi bila vidljiva danju i noću, a vertikalna signalizacija nije adekvatno postavljena jer se nalazi u raslinju, zakriva ju rasvjetni stup ili je nema.
U vrijeme održavanja sajmenog dana u nedjelju na dionici je velika frekvencija pješačkog prometa što ukazuje na potrebu za povećanjem sigurnosti. Na glavnoj ulici ni u smjeru juga ni u smjeru sjevera nema postavljenog znaka opasnosti za nadolazeće križanje glavne ceste sa sporednim cestama, ističu iz HNS-a te dodaju da je s obzirom na znatnu gustoću prometa, posebno u vršnim satima u jutarnjem i poslijepodnevnom periodu, križanje potencijalno opasno mjesto u svakodnevnom odvijanju prometa za sve sudionike. Većina vozača se ne pridržava ograničenja brzine u naselju, a prijelaz ceste preko željezničke pruge ne percipiraju kao opasno mjesto te niti zbog toga ne prilagođavaju odnosno smanjuju brzinu. Osim za vozače i pješake, navedene ulice i križanje su opasna mjesta i za bicikliste jer se kreću kolnikom gdje nije ucrtana biciklistička traka niti je uređena biciklistička staza na dijelu nogostupa.
Stoga iz HNS-a upućuju prijedlog prve faze povećanja sigurnosti u odvijanju prometa, koji uključuje iscrtavanje horizontalne signalizacije na pješačkim prijelazima s boljom retrorefleksijom (prijedlog je postavljanje LED markera ispred obilježenog pješačkog prijelaza), postavljanje svjetlećeg znaka koji obilježava/osvjetljava pješački prijelaz (napajanje pomoću solarne energije), postavljanje umjetne izbočine (uzdignute plohe) na glavnoj Ulici Krešimira Filića na djelu pješačkog prijelaza, micanje raslinja koje fizički ulaze u vidno polje vozača, postavljanje prometnih zrcala za vozila iz sporednih ulica, postavljanje znaka opasnosti na dolazak na križanje glavne ceste sa sporednim cestama, postavljanje znaka kontrole brzine kretanja vozača (napajanje pomoću solarne energije), ucrtavanje biciklističke staze ili trake te zaštitu spomenika.
vzaktualno.hr