U ponedjeljak su u upravnoj zgradi Varkoma u Varaždinu potpisani ugovori o nastavku radova na projektu Aglomeracije Varaždin. Riječ je o ugovoru na trasi A1 za grad Varaždin, vrijednom 96 milijuna kuna, te o ugovoru na trasi A2 za općine Cestica, Vinica, Pertijanec i Sračinec, vrijednom 202 milijuna kuna bez PDV-a. Ugovore su potpisali izvođači radova i direktor Varkoma Željko Bunić.
– Projekt Aglomeracije Varaždin počeo je 2012. godine, a 2017. su potpisani ugovori. No zbog mogućeg sukoba interesa na trasama A1 i A2 radovi su stopirani. Varkom je raskinuo ugovore te u postupku javne nabave napravio novi odabir izvođača za ove trase. Ukupna vrijednost projekta, jedne od najvećih aglomeracija u Hrvatskoj, je 685 milijuna kuna bez PDV-a, oko 855 milijuna s PDV-om – rekao je Bunić te dodao da je rok za radove do listopada 2021, što znači da godina dana stanke neće produžiti krajnji rok.
Bunić je kazao i da je projektom predviđeno da se napravi oko 250 kilometara kanalizacijske mreže i uređaj za pročišćavanje otpadnih voda.
– Pročistač kod Aquacityja je građen od 1995. s različitim rješenjima i bit će završen do 2023. Ovih dana idemo u akcije da napravimo nekoliko stvari – kompostanu, na područjima aeracije instalaciju nove opreme te instalaciju tri mjerne stanice za kemikalije koje uzrokuju mirise. U roku od šest mjeseci očekujemo smanjenje neugodnih mirisa – najavio je direktor Varkoma.
Na potpisivanju ugovora bio je i gradonačelnik Ivan Čehok.
– Varaždin je jedini veći grad u Hrvatskoj koji će biti potpuno pokriven kanalizacijskom, kolektorskom mrežom i priključcima do svake kuće. Ovim ugovorom u sljedećih 28 mjeseci, a moguće i kraće, cijeli grad će bit pokriven. To se prije svega odnosi na Črnec, Jalkovec, Poljanu, Biškupec, Gojanec i dio Zbelave koji do sada nisu imali tu mrežu. To su najveći infrastrukturni radovi u povijesti Varaždina i time postajemo grad koji daleko najviše koristi europska sredstva – kazao je Čehok dodavši da će po završetku ovih radova krenuti rekonstrukcija kolnika i pješačko-biciklističkih staza.
– Molim građane da budu strpljivi jer to su veliki radovi, bit će gužva, ali to moramo napraviti. Krećemo u Zbelavi i Črncu. S kolektorima će se riješiti i problemi s oborinskim vodama kakvi su sada primjerice u Plitvičkoj ulici i Jalkovcu. Oni se ne mogu riješiti bez ove mreže – dodao je Čehok.
Ugovor za trasu A1 potpisali su predstavnici zajednice ponuditelja u kojoj su GK grupa iz Varaždina, HIS iz Donje Višnjice, Zagorje gradnja iz Zagreba i INEL-elektro iz Ivanca.
– S ponosom mogu reći da smo okupili domaću operativu, domaću pamet. Ovdje zaista ima tvrtki i ljudi koji mogu odraditi taj posao. Okupili smo specijaliste, najbolje u ovom kraju, pobijedili smo na europskom natječaju i praktički od sutra startamo. Bit će sigurno gotovo prije roka i sa zadovoljavajućom kvalitetom – rekao je Robert Gotić, predsjednik Uprave GK grupe, vodećeg partnera zajednice ponuditelja, te na pitanje imaju li dovoljno radnika, što je problem trenutno u hrvatskom građevinskom sektoru, odgovorio da svaka priča počinje s ljudima i ako je takav odnos prema njima oni ostaju ovdje.
– Mi imamo dovoljno ljudi, operative i strojeva da se ovaj posao odradi na vrijeme – kazao je Gotić.
Ugovor na trasi A2 potpisali su predstavnici Vodogradnje iz Varaždina, Tegre iz Čakovca i Cestnog podjetja iz Ptuja.
Direktor Varkoma također je najavio da je Aglomeracija Varaždinske Toplice pred potpisivanjem posljednjeg ugovora, a aglomeracije Ludbreg i Novi Marof ugovore će imati sljedeće godine.
– Sve četiri aglomeracije znače investiranje kroz sredstva Europske unije, Hrvatskih voda, Ministarstva zaštite okoliša i energetike te jedinica lokane samouprave oko 1,6 milijardi kuna – rekao je Bunić.
n.k. / vzaktualno.hr