Europska komisija od 1. siječnja 2020. kažnjavat će proizvođače automobila za svaki prekobrojni gram ugljikova dioksida (CO2) iznad zacrtanog prosjeka od 95 grama po prijeđenom kilometru, i to iznosom od 95 eura po gramu, piše Novac.hr.
To proizlazi iz rigorozne Uredbe o utvrđivanju standardnih vrijednosti emisije CO2 za nove automobile i nova laka gospodarska vozila kojom EK od proizvođača automobila traži da prosječni automobili prodani na tržištu Europske unije već sljedeće godine emitiraju iznimno niskih 95 g/km, a samo pet posto prodanih vozila moći će imati veću emisiju ugljikova dioksida od zacrtane.
Sve to vodi i prema povećanju cijena novih automobila jer trgovci neće sami moći kompenzirati penalizaciju. Prema procjeni konzultantske kuće Euler Hermes, cijena novog automobila već će u 2020. godini u prosjeku porasti za 2,6 posto, što je tek početak vala poskupljenja.
Goleme kazne
Procjene stručnjaka govore o kaznama čiji se iznos kreće od 20 pa do 35 milijardi eura, a iznosi kazni će se izračunavati temeljem broja prodanih, a ne proizvedenih automobila.
EU, uz ostalo, nastavlja stezati remen te će nakon 2021. godine smanjiti ciljeve CO2 za 15 posto u odnosu na 2021. godinu do 2025., a 2030. smanjenje bi trebalo iznositi 37,5 posto.
S obzirom na to da je razvoj tehnologije kojom bi se zacrtani cilj Europske komisije trebao ostvariti prilično skup, dio troška prelit će se na kupce već sljedeće godine.
Cijeli članak pročitajte ovdje
vzaktualno.hr/novac.hr