Još smo jedan korak bliže ostvarenju velikog infrastrukturnog projekta u Novom Marofu – izgradnje istočne obilaznice. Objavljen je natječaj za izvođenje radova na izgradnji istočne obilaznice Novog Marofa.
Gradonačelnik Siniša Jenkač ističe da je to prvi fizički dokaz svega što su radili, od projektne dokumentacije i rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, koje još uvijek traje.
– Ogromna je to stvar, nabava za izvođača, i vjerujemo da ćemo do Dana Grada u lipnju iduće godine imati izvođača radova na terenu i da ćemo na samoj svečanoj sjednici moći obznaniti i vidljivi početak radova na gradnji istočne obilaznice – kaže Jenkač.
Obilaznica duga 4486 metara ide od državne ceste D 22/D 24, odnosno između rotora na južnom ulazu u Novi Marof i ulaska na autocestu, do Presečna. Vrijedna je 113 milijuna kuna bez PDV-a.
– Više od 30 godina to je san građana Novog Marofa i velika stvar za sve nas. Mislim da sad više nitko ne može reći da je to politički spin, da je to priča. To sad vide i građani od kojih se otkupljuje zemljište. Do Dana Grada počet će raditi strojevi na obilaznici. To je ono što sam govorio i čime sam se bavio proteklih pet godina. Od doslovno sprječavanja faznosti u gradnji do dodatnih izlaza, rotora, svega onog što sačinjava našu 5-kilometarsku obilaznicu za Novi Marof je od nemjerljivog značaja – dodaje gradonačelnik Jenkač.
Istočna obilaznica imat će šest raskrižja, tri kružna i tri trokraka, te dva mosta preko Bednje.
– Značajno je ne samo ono vidljivo, a to je izmještanje teretnog i tranzitnog prometa iz Novog Marofa, nego i otvaranje doline rijeke Bednje sa zapadne strane obilaznice, koja će se u budućnosti pretvarati u zonu. Također otvaranje zone Oštričko gmanje cestom koju projektiramo, koja se povezuje na obilaznicu i mostom koji ide direktno kroz samu zonu. To su kapitalni projekti za sljedećih 100 godina koji će promijeniti vizuru Novog Marofa – najavljuje Jenkač.
Državna cesta DC 3, koja povezuje granični prijelaz Goričan, Čakovec, Varaždin, Zagreb, Karlovac i Rijeku, duljine 218,4 kilometra, prolazi kroz središte Novog Marofa čime narušava uvjete života u gradu i predstavlja trajno ograničenje za odvijanje prometa te čini jednu od najkritičnijih dionica na tom pravcu. Prolaz kroz središte, s nepovoljnim usponima (6%), bitno narušava uvjete života u mjestu i predstavlja trajno ograničenje za odvijanje prometa.
Izgradnjom istočne obilaznice Novog Marofa omogućit će se zamjenska trasa koja bi razdvojila lokalni i gradski promet od tranzitnog. Tlocrtni i vertikalni elementi trase odabrani su u skladu s projektnom brzinom od 80 km/h, a poprečni profil buduće prometnice sastoji se od jednog kolnika s jednom prometnom trakom za svaki smjer.
– Mnogi nisu vjerovali, ali u pet godina uspjeli smo to odraditi. Posebno zahvaljujem ministru prometa Olegu Butkoviću, predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta Josipu Škoriću i u zadnjih godinu i pol dana članu Uprave Alenu Leveriću, koji je u svojoj mogućnosti pomagao da se ubrzaju procesi i da to sve ide kako treba. Ali presudnu je ulogu imao ministar Oleg Butković i Vlada Andreja Plenkovića – zaključuje gradonačelnik Novog Marofa Siniša Jenkač.
vzaktualno.hr