HP je prestao s dostavom malih paketa iz Kine, sve naručeno preko AliExpressa neće biti isporučeno.
Epidemija koronavirusa, srećom, još uvijek nije udarila na zdravlje stanovništva u Hrvatskoj, ali je već sada na domaćem gospodarstvu izazvala pojavu prvih simptoma svog globalnog širenja.
Benzin je sve jeftiniji, online kupnja iz Kine, primarno preko AliExpressa, je prekinuta, a hrvatski trgovci predviđaju da bi uskoro moglo doći do prvih poskupljenja uzrokovanih koronavirusom, prvenstveno tehnoloških proizvoda, piše Poslovni dnevnik. Cijene nafte pale su ispod 50 dolara po barelu (49,92 dolara), najnižu razinu u posljednjih godinu dana, zbog pada potražnje u Kini. Najveće svjetsko gospodarstvo ujedno je i najveći svjetski uvoznik nafte.
No, tamošnja vlada da bi obuzdala epidemiju zatvara tvornice, usporava unutarnju i vanjsku trgovinu te uvodi karantene pa potražnja za naftom na tom tržištu pada. Posljedično i cijene benzina i dizela padaju i u Hrvatskoj. Drugi gospodarski efekti epidemije koronavirusa imat će pak loš učinak na poslovanje u Hrvatskoj. Za početak, epidemija koronavirusa privremeno je ugasila poslovanje AliExpressa na domaćem tržištu. Hrvatska pošta prvo je objavila da je od KLM-a, Lufthanse LH i Turkish Airlinesa dobila obavijest da su zbog prevencije širenja koronavirusa obustavili letove prema Kini do daljnjega i da će se to odraziti na dostavu paketa.
Na upit Poslovnog dnevnika, Hrvatska pošta potvrdila je da je time prestala dostava malih paketa iz Kine u Hrvatsku. Znači, nikakvi mali paketi koje naručujete preko AliExpressa iz Kine u ovom vam trenutku neće moći biti isporučeni. "Poštanske pošiljke iz Kine u Hrvatsku dolaze isključivo zračnim prijevozom, a iako su avioprijevoznici prvenstveno zbog putnika obustavili letove, ni pošiljke ne mogu do Hrvatske", pojašnjavaju u Hrvatskoj pošti.
U brojkama to znači da je od subote do utorka više od 100.000 paketa koji bi trebali biti isporučeni kupcima u Hrvatskoj ostalo u skladištima u Kini. Do kraja ovog tjedna ta će se brojka popeti na oko 250.000 paketa i neće se moći smanjiti sve dok se ne uspostave avionske linije ili dok kineski trgovci ne preusmjere dostavu na brodski kontejnerski promet.
"Iz Kine na mjesečnoj razini pristiže oko milijun pošiljaka, a ukupni broj paketa posljednjih godina kontinuirano raste, čak do 20 posto godišnje", kažu u Hrvatskoj pošti. Navode da je to izravna posljedica rasta internetske trgovine. No, upravo bi zastoj isporuka s AliExpressa mogao imati kratkoročno pozitivan učinak, odnosno potaknuti prodaju domaćih online trgovaca. Dugoročno ne, jer Kina je najveća svjetska tvornica.
foto: arhiva
vzaktualno.hr/poslovni.hr