Zamjenik župana Varaždinske županije Tomislav Paljak na današnjoj se konferenciji za medije osvrnuo na povratak djece u školu. Kazao je kako se osnivača, osim za tehničku podršku, i to još 14. ožujka, nije konzultiralo ni za što vezano uz provođenje Škole na daljinu.
- Škola na daljinu uspijeva u realizaciji zahvaljujući jedino i isključivo učiteljima, njihovom znanju, radnoj energiji, sposobnostima i ogromnoj empatiji prema učenicima. Carnet je početne teškoće uspio prevladati i nastava se dalje odvijala kombinacijom mnoštva komunikacijskih sustava i aplikacija. Varaždinska županija nije imala većih problema s nastavnim pomagalima i informatičkim pretpostavkama za uvođenje i provođenje Škole na daljinu. Kako je virtualna nastava odmicala, potpuno je razotkrila svo ministričino nesnalaženje, dezorganiziranost, dezorijentiranost i nesposobnost Ministarstva u donošenju bilo kakvih konkretnih odluka, a to je ono što nam treba – naglasio je Paljak.
Iznio je i rezultate anketa samih učitelja koje su proveli unutar svoje grupe. Njih 80 posto tvrdi da je prepušteno samima sebi u planiranju i provedbi nastave na daljinu. Samo 11,3 posto je potpuno ili uglavnom zadovoljno podrškom koju im pruža Ministarstvo, dok 92 posto učitelja za nastavu na daljinu ulaže više energije i vremena nego za redovnu.
Predstavio je i rješenje za upis u srednje škole i natjecanja.
- Neka se da nalog osnivačima da provedu ostatka natjecanja, osim smotri. Fizika, kemija, biologija, geografija, povijest, hrvatski jezik… mogu se provesti u standardiziranim uvjetima ili online. Nakon ovih županijskih neka se provede državno natjecanje. Ako se organizira matematička olimpijada online, s koje imamo srebrnu europsku medalju, onda se može provesti i unutar Hrvatske – predlaže Paljak.
Kazao je i kako je povratak u škole 11.5. neizvediv.
- Roditelji potpisuju izjavu da oboje reda, nemaju kome ostaviti dijete, da nitko nema COVID-19, da ukućani nemaju kroničnih bolesti, da će svaki dan djetetu mjeriti temperaturu. Nije dana unificirana izjava nego se škole moraju snalaziti. U razredu razmak od 2 metra, bez približavanja, ulaz u škole na različite ulaze u različito vrijeme, odmori u različite vremena, veliki odmor i prehrana u razredima bez kontakata, odvojeni WC-i za svaku grupu. Učiteljima se mjeri temperatura. Ravnatelji izrađuju provedbene programe. Unatoč svemu tome, u zraku su još uvijek neka neodgovorena pitanja. Ako roditelji odlučuju slati ili ne djecu u školu, moguće je dolazak više od 9 učenika i sustav odmah puca. Onda ravnatelj mora raditi selekciju. Niti riječi o prijevozu učenika. Mi smo 2/3 ruralna županija. Prema ovim preporukama mi ne smijemo organizirati prijevoz učenika, nego roditelji moraju dovesti djecu sami – ističe Paljak.
Tko će djecu zaštiti od stigmatizacije ako kojim slučajem iz njihove obitelji dođe do proboja virusa u škole? Hoće li u tom slučaju biti odgovorni ravnatelji škola ili naprosto samo virus, kako je rekao dr. Capak, pita se zamjenik župana.
- Medicinske upute su stručno korektne, ali pedagoški nisu i sa stajališta pedagoške struke može ih prihvatiti samo netko tko nikada nije išao u vrtić i škole. To nije nastava, to nije čuvanje djece, to je maltretiranje učenika i učitelja, a na kraju krajeva i samih roditelja. To više liči na vojne vježbe i vojni poligon – istaknuo je Paljak te dodao da je socijalna distanca u vrtićima i školama je neizvediva.
Kaže da je rješenje u Školi na daljinu za sve do kraja nastavne godine, a Vlada mora omogućiti jednom od roditelja boravak s djetetom kod kuće, uz zadržavanje svih svojih radnih prava.
Druga razina na kojoj cijeli sustav pada, prema riječima zamjenika župana, je državna matura.
- Maturantima će nastavna godina sigurno završiti na daljinu i scenarij pisanja mature u lipnju je nepotrebno isforsiran i prestresan. Evo rješenja, zaključiti ocjene, rezultat mature za upis na fakultete dobiti algoritmom ponderiranih podataka zaključenih ocjena u školi, koji se onda korigiraju faktorom povijesnog, to je uzorak u zadnjih sedam godina koji postoji u našoj bazi, u omjeru podudaranja internog, to su zaključene ocjene, i vanjskog vrednovanja, to je povijesni rezultat mature. Za svaku pojedinu školu u RH i svi bi bili u jednakoj poziciji – predlaže zamjenik župana Varaždinske županije.
m.furlan/vzaktualno.hr