Gradonačelnik Varaždina Ivan Čehok i direktorica Turističkog ureda Turističke zajednice grada Varaždina Jelena Toth danas su u Gradskoj vijećnici objavili da se Špancirfest ipak otkazuje zbog epidemije koronavirusa.
– Budući da su Varaždinci savjesni i odgovorni ljudi, stoga smo imali jednu od najmanjih stopa zaraze uopće u Hrvatskoj. Morat ćemo odustati od Špancirfesta. Vjerojatno i od drugih većih glazbenih, scenskih i festivalskih događanja kao što su Varaždinske barokne večeri. Pokušali smo sve. Uspjeli smo u kratkom roku, dva-tri tjedna, doći do izvođača, uspostaviti organizacijski i financijski okvir. Međutim, pribojavali smo se da s nekakvim porastom broja zaraženih da će biti nemoguće poštivati epidemiološke uvjete. Mi smo ovaj tjedan pitali nacionalni Stožer i oni su rekli da isto pretpostavljaju da bi poštivanje ovih mjera koje danas imamo, bilježenje svih iznad sto osoba, bilo fizički nemoguće napraviti. Stoga smo odlučili odustati da ne stvaramo troškove građanima Varaždina. Kad bismo potpisali ugovore, morali bismo platiti određeni dio – rekao je Čehok.
– Otkazivanje je nepopularno. Svi smo se veselili tome. Ja sam se nadao da građanima festival dati malo oduška od svega. Međutim, u ovakvim okolnostima to nije moguće izvesti. Jedino što može napraviti je određeni online festival. Razmišljamo svi zajedno da napravimo neki proljetni festival kao znak pobjede nad koronom. Nadamo se da ćemo dotle pobijediti. Da se odgođeni Špancirfest održi na proljeće, a ljetni u kolovozu. To su zasad razmišljanja – dodao je gradonačelnik kazavši i da je dobro u ovom zlu da će se sredstva preusmjeriti za kupnju školskih radnih bilježnica i ostalih materijala za obvezne predmete, odnosno taj već planirani iznos će se povećati.
– Žao nam je, ali nitko ne može preuzeti odgovornost. Najgore bi bilo da nam se dogoditi da se pojavi žarište na nekom koncertu. To ne bi poslalo lijepu poruku prema Hrvatskoj. Molim građane za razumijevanje – završio je Čehok.
Toth je rekla da odluku nisu donijeli preko noći.
– Pola godine radimo na ovogodišnjem Špancirfestu, od početka godine i ugovorili smo zanimljive izvođače, nove sadržaje i time smo željeli razveseliti sve naše posjetitelje. Kada je došla korona, onda je to sve malo stopirano. Nakon toga smo se vrlo brzo posložili i sadržaje i programe i prostore Špancirfesta prilagodili novoj situaciji, epidemiološkoj situaciji. Tako da smo još u vrijeme kad je korona buktala u 3. mjesecu razmišljali na koji način posložiti prostore da ih možemo držati pod kontrolom. Tako da u ovom trenutku Špancirfest možemo sutra postaviti jer je sve posloženo, ali nažalost sukladno preporukama HZJZ-a od 6. mjeseca sve manifestacije iznad 500 sudionika na otvorenom trebaju suglasnost Ministarstva kulture. Mi smo Ministarstvu kulture pisali, isto tako i HZJZ-u, isto tako i nacionalnom Stožeru RH gdje smo tražili suglasnost za održavanje Špancirfesta, gdje smo im jasno objasnili svaki poseban pojedinačni prostor na kojem će se održavati program, s kvadraturom, s preporučenim svim mjerama koje smo bili spremni poštivati. Međutim, prošlog tjedna znate da su izdane nove preporuke za okupljanja. Sve iznad 100 ljudi organizatora obvezuje voditi evidenciju što je u ovom trenutku zapravo neprovedivo na Špancirfestu koji je festival uličnih šetača, koji podrazumijeva slobodno kretanje bez ograničenja. Zapravo točka na i je bio mail koji smo primili prekjučer od HZJZ-a i Ministarstva kulture u kojem je zamjenica gospodina Capaka izričito napisala da zbog epidemiološke situacije i zbog organizacijskog dijela festivala u obliku kakvom on je, da se ne preporuča održavanje festivala niti njegovih pratećih sadržaja. Kad imate jednu tavu pismenu preporuku, onda ju je vrlo teško zanemariti i preuzeti odgovornost i oglušiti se na takvu preporuku – pojasnila je Toth.
– Ali da ne bi bilo da sad nema festivala pa se svi ponašamo kao da ga nema. Mi smo pripremili u 10 dana Špancirfesta video filmove, video materijale, svakog dana će biti pušteni na našem facebooku Špancirfesta. Prisjetit ćemo se najboljih trenutaka našeg festivala u proteklih 5 godina. Svi sponzori koji su uz Špancirfest, ostali su uz festival i u doba korone, nitko nije otkazao sponzorstvo, svi su bili spremni podmetnuti svoja leđa. Isto tako uključit će se u ovih 10 dana otkazanog Špancirfesta. Sponzori su pripremili zajedno s festivalom sponzorske pakete kojima ćemo nagraditi posjetitelje tako da pozivam sve da tijekom 10 dana Špancirfesta od 21. do 30. kolovoza budu uz Špancirfest facebook, prisjete se zajedno s nama kako nam je bilo lijepo u proteklih 5 godina. Mogu osvojiti i zanimljive nagrade, što festivalske, što sponzorske, i bacamo se na pripremu Špancirfesta 2021 – kazala direktorica Turističke zajednice te dodala da će Kerekesh teatar predstave održati izvan Špancirfesta, u sklopu svojeg zasebnog festivala.
Gradonačelnik Čehok je dodao da je za pretpostaviti da slična sudbina čeka i Varaždinske barokne večeri.
– Jer je tu isto riječ o festivalu koji smo mi mislili ove godine prilagoditi epidemiološkom stanju, napraviti koncerte na otvorenom. Međutim, opet, iznad 100 ljudi morali bismo raditi kompletnu evidenciju što mi naravno ne možemo. Nastojat ćemo ipak, s obzirom da je riječ o jubilarnim Baroknim večerima, održati koji koncert pod nekim strogim uvjetima. To ćemo još dogovoriti, to je ipak puno lakše nego napraviti cijeli festival kao što je Špancirfest koji zapravo idejom svojom, osnovnom porukom potpuno je oprečan koroni odnosno potpuno je oprečan bilo kakvim mjerama osiguranja, zaštite zdravlja. Tako da što se tiče Baroknih nastojat ćemo barem održati 1-2 koncerta, ali ako će biti ovakvo stanje onda se bojim da će i to teško biti provedivo jer vidjeli ste na Carmini burani u Varaždinu i na festivalu, odnosno na izvedbi klasičnih djela, glazbeno scenskih kao što je Carmina burana, došlo je nekoliko tisuća naših građana. Tako da se jednostavno moramo prilagoditi ovome stanju – rekao je Čehok.
Zamjenica gradonačelnika Sandra Malenica pojasnila je preusmjeravanje sredstava planiranih za Špancirfest.
– Postoji ekonomski cenzus koji definira koliko radnih bilježnica, zbirki zadataka djeca u određenom razredu mogu imati. Već smo imali rezervirano 961 tisuću kuna prema iskazanom interesu po tom cenzusu osnovnih škola. Do 15.7. su škole morale prijaviti sve ove ostale materijale i radi se o dodatnom iznosu od 300 tisuća kuna koje ćemo rezervirati tako da sva djeca s područja Grada Varaždina i ona djeca koja idu u školu u možda neku susjednu općinu dobiju sve zbirke i radne bilježnice od prvog do osmog razreda. Kupit ćemo atlase i naravno onaj paketić za tehničku kulturu. Sveukupan iznos koji ćemo izdvojiti za to je 1.261.000 kuna – kazala je Malenica.
n.kalajdžija / vzaktualno.hr