„Iznervirani time da se broji svaki češki turist koji dođe uigrano s dvoje djece i bit će tamo tri tjedna, mi smo rekli: Ajde vi brojite turiste, a mi ćemo brojiti šlepere za izvoz”, rekao nam je Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera, objašnjavajući akciju „Brojimo šlepere s robama za izvoz”.
Lider je ovog tjedna u Čakovcu predstavljao ovogodišnje izdanje Investicijskog foruma sjeverne Hrvatske – Lider investa, projekta putem kojeg se nagrađuju male, srednje i velike proizvodne investicije u Hrvatskoj.
Tom je prilikom Šajatović nam je kazao kako nastoje podignuti svijest o važnosti izvoza i industrijalizacije, pa su pokrenuli akciju „Brojimo šlepere s robama za izvoz”.
- Postoje četiri generatora rasta BDP-a: osobna potrošnja, državna potrošnja, investicije i izvoz. Nama se sad pokazuje da turistička sezona, ako bude 40%, bit će super i nedostajat će deviza Hrvatskoj. Te devize mogu ostvariti izvoznici. Obično ljudi ne znaju da se od izvoza roba ostvari 15-tak milijardi eura godišnje, a od turizma kojeg slavimo i brojimo svakog turista koji uđe na graničnom prijelazu, tu se ostvari maksimalno 12 milijardi eura. Prema tome, robni izvoz je važniji od turizma. Super da imamo turizam, ali na njemu ne možemo graditi razvoj – ističe Šajatović.
Dodaje kako se pokazuje da cijeli sjeverozapadni dio Hrvatske ima na desetine odličnih proizvođača i izvoznika.
- Izvoznici nas više ne trebaju. Oni su si napravili svoju razinu, imaju za plaće, imaju za svoj razvoj, ali mi kao država trebamo njih i tu se nadamo da će stvari krenuti – dodao je glavni urednik Lidera.
Iz tog su razloga prije nekoliko tjedana pokrenuli akciju „Brojimo šlepere s robama za izvoz“.
- Iznervirani time da se broji svaki češki turist koji dođe uigrano s dvoje djece i bit će tamo tri tjedna, mi smo rekli: „Ajde vi brojite svi turiste, a mi ćemo brojiti šlepere za izvoz“. Nastojimo u ovoj krizi, recesiji podignuti svijest koliko je industrija važna. Sad je pogotovo velika prilika za industriju, za reindustrijalizaciju jer korona je uzrokovala to da velike europske korporacije gledaju da više ne ovise samo o dobavljačima poluproizvoda koje ugrađuju u svoje proizvode iz Kine ili iz Indije i sad se prave novi dobavni lanci. Tu je pred hrvatskom novom vladom zaista prilika da osmišljeno vodi taj proces i da svake godine povećavamo izvoz brže nego naši konkurenti – istaknuo je Miodrad Šajatović.
m.furlan/vzaktualno.hr