Koronavirus, a onda i potresi, osvijestili su potrebu za organiziranim sustavima civilne zaštite, pa su gradovi povećavali izdvajanja kako bi ti sustavi mogli normalno funkcionirati. No, neki su hrvatski gradovi velika sredstva za civilnu zaštitu izdvajali i prije toga, a među vodećima u Hrvatskoj po izdvajanjima u 2019. godini bio je i Grad Ludbreg.
Kako su za Aktualno.hr istaknuli iz Grada Ludbrega, najviše se ulaže u rad i djelovanje operativnih snaga. Za Vatrogasnu zajednicu Grada Ludbrega, u sklopu koje djeluje ukupno 8 dobrovoljnih vatrogasnih društava, 2019. godine izdvojeno je čak 625.498,17 kuna, a 2020. 479.246,00 kuna.
Za Gradsko društvo Crvenog križa Ludbreg u sklopu kojeg djeluju mjesna društva Crvenog križa po pojedinim mjesnim odborima i Interventni tim koji ima ukupno 25 osoba 2019. je izdvojeno gotovo 180.000 kuna, a gotovo je isti iznos isplaćen i u 2020.
Hrvatska gorska služba spašavanja – Stanica Varaždin ima ukupno 22 člana, a Grad Ludbreg sufinancira rad službe s 20.000 kuna godišnje. Osim toga, za ostale potrebe civilne zaštite dodatno je u 2019. osigurano je 21.475 kuna, a 2020. oko 44.000 kuna.
Rad Stožera civilne zaštite posebno je došao do izražaja u ožujku prošle godine kada smo se prvi puta susreli s pandemijom koronavirusa.
-Nositelj svih aktivnosti je Stožer civilne zaštite Grada Ludbrega. Svakodnevno su se pratile preporuke i odluke Nacionalnog stožera civilne zaštite RH te su se donosile odluke na lokalnom nivou i osiguralo provođenje i nadzor pojedinih odluka Nacionalnog stožera. Po potrebi su sazivane sjednice Stožera, a cijelo vrijeme Stožer je djelovao u užem sastavu. Za provođenje pojedinih odluka angažirane su pojedine operativne snage i to Vatrogasna zajednica Grada Ludbrega i Gradsko društvo Crvenog križa te pojedine udruge i pojedinci. Svakodnevna je bila komunikacija s Policijskom postajom Ludbreg, sa Stožerom civilne zaštite Varaždinske županije, a po potrebi i s Nacionalnim stožerom – pojasnio je gradonačelnik Ludbrega Dubravko Bilić.
Istaknuo je i kako je prošla godina ukazala na potrebu koordiniranja poslova i aktivnosti civilne zaštite unutar jedinica lokalne samouprave koje su prostorno povezane u jedinstvenu cjelinu i koje pripadaju istom geografskom području i području nadležnosti iste policijske postaje te dijele zajedničke rizike.
-Upravo s ciljem koordiniranja poslova i aktivnosti civilne zaštite, Grad Ludbreg te općine Martijanec, Veliki Bukovec, Mali Bukovec i Sveti Đurđ, temeljem odluka gradskog odnosno općinskih vijeća, sklopile su Sporazum o zajedničkom koordiniranju poslova i aktivnosti temeljem kojeg je osnovana Koordinacija Stožera civilne zaštite koja objedinjuje postojeće stožere civilne zaštite grada i općina na području djelovanja. Sukladno odredbama Zakona o sustavu civilne zaštite predmetni Sporazum dostavljen je nacionalnom stožeru radi dobivanja suglasnosti, ali nažalost još uvijek ova suglasnost nije dobivena – rekao je Bilić.
Što se tiče planiranih sredstava za civilnu zaštitu, Grad Ludbreg dobru praksu nastavlja i u 2021. godini.
Za Vatrogasnu zajednicu Grada Ludbrega tako je planirano gotovo 600.000 kuna, za Gradsko društvo Crvenog križa Ludbreg 172.500, za Hrvatsku gorsku službu spašavanja 20.000 te za potrebe civilne zaštite 20.000 kuna.
m.furlan / vzaktualno.hr