Kako inovirati učenje i poučavanje u visokom obrazovanju u online ili u hibridnom modelu? Koji su modeli učenja kroz rad na medicini, a kakvi na matematici, informatici ili društvenim znanostima? Kakve metode vrednovanja i ocjenjivanja možemo upotrijebiti? Na koji način izvući korisne podatke iz mora informacija pohranjenih u virtualnom okruženju, analizirati i prikazati ih kako bismo pomogli nastavnicima i studentima?
U srijedu, 21.04.2021. i četvrtak, 22.04.2021. na Fakultetu organizacije i informatike (FOI) održan je online početni sastanak međunarodnog strateškog projekta RAPIDE – „Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education“, koji koordinira FOI, a sudjeluje pet europskih partnera. Koordinatorica cijelog projekta je prof. dr. sc. Blaženka Divjak.
Projekt trajanja 24 mjeseca započeo je 1. ožujka 2021., a financiran je u okviru Erasmus+ programa Europske komisije u ukupnom iznosu od 219.085 eura.
Cilj ovog važnog projekta je razvoj, implementacija i razmjena inovativnih pedagogija, uključujući vrednovanje i ocjenjivanje, te upotreba analitika učenja za podršku studentima i nastavnicima kao usklađenih procesa za relevantno i inkluzivno digitalno obrazovanje kako bi se uspješno suočili s COVID-19 i sličnim krizama i podržali svrsishodnu digitalnu transformaciju visokih učilišta.
Partneri na projektu su eminentna europska sveučilišta: Open University iz Velike Britanije, Delft University of Technology iz Nizozemske, Goethe University iz Njemačke, Sveučilište u Rijeci te Medicinski fakultet i Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu.
Tijekom projekta partneri će raditi na četiri velika rezultata te razviti brojne inovativne načine učenja i poučavanja, održati radionice, događaje s multiplicirajućim učinkom, razviti e-predmet na otvorenoj platformi koji će biti transformiran u MOOC (Massive open online course). Započet će se izradom obrazovnih otvorenih resursa i e-predmetom za obrnutu učionicu (eng. flipped classroom) i učenje kroz rad (eng. Work based learning), koji će koordinirati stručnjaci sa sveučilišta Open Unversity iz Londona.
Voditeljica projekta prof. dr. sc. Blaženka Divjak istaknula je da je tema ovog projekta vrlo aktualna i nužna za sva mudra sveučilišta te ima veliki utjecaj na visokoškolske institucije u okolnostima pandemije, ali i u postpandemijskom vremenu.
Dekanica Fakulteta organizacije i informatike, prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep čestitala je projektnom konzorciju na vrijednoj inicijativi te istaknula podršku prisutnim članovima partnerskih sveučilišta, važnost i vrijednost projekta u novom transformacijskom dobu visokih učilišta te zaželjela puno uspjeha u ostvarivanju rezultata, održivosti i prepoznatljivosti projekta u ovim izazovnim mjesecima.
Više informacija o očekivanim rezultatima i uključenim partnerima dostupno je na mrežnim stranicama projekta.
vzaktualno.hr