U Mariji Bistrici je danas, 27. travnja 2021. godine, održan sastanak na temu aktivnosti oko obnove zgrada oštećenih potresom na području Krapinsko-zagorske županije, na kojem su prisustvovali župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar, zamjenik župana Anđelko Ferek-Jambrek, ravnatelj Fonda za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske i Zagrebačke županije Damir Vanđelić, savjetnica Ministra prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Helena Jelić, gradonačelnik Grada Donja Stubica Nikola Gospočić, načelnik Općine Marija Bistrica Josip Milički te načelnik Općine Gornja Stubica Jasmin Krizmanić i njegov zamjenik Vladimir Škvorc.
Kolar je istaknuo kako je od prošlog sastanka održanog 23. ožujka u Gornjoj Stubici podnesen 81 zahtjev Ministarstvu graditeljstva. Od toga je u Fond proslijeđeno šest zahtjeva, od čega je pet iz Slanog Potoka i jedan iz Svetog Mateja. Kolar ističe kako su to sve privremene odluke.
– Predstavnici IGH, koji rade u suradnji s Ministarstvom za privremeni smještaj obišli 13 lokacija na području ove tri JLS i prije raspisivanja natječaja nas je sprječavalo to što se nije održala sjednica Upravnog vijeća Fonda koje bi to trebalo odobriti – rekao je Kolar i otvorio problematiku obnove od potresa koja je aktualna od početka samog događaja koji je zadesio i potresao cijelu Hrvatsku.
– Danas ću kontaktirati ministra Horvata jer već se tri tjedna čeka sjednica Fonda. Cilj je da se proces požuri kako bi Fond mogao provesti nabavu. Uslijedit će drugi krug obilaska nakon toga, a mi smo odredili koordinatora na području KZŽ i kolege načelnici i gradonačelnici su odredili čovjeka koordinatora za svoju općinu i grad koji će biti na usluzi IGH i Fondu da pripremimo terene gdje će se ti mobilni objekti postaviti, a za svu pomoć oko priključaka mi ćemo dati support – najavio je Kolar uz objavu kako će do petka iz Ministarstva dostaviti imena i prezimena spomenute 81 osobe koja je podnijela zahtjeva, kako bi se točno, imenom i prezimenom, dobila informacija o podnositelju zahtjeva što će rezultirati bržom intervencijom.
- Sljedeća koordinacija bit će 25. svibnja, ponovno na području grada Donje Stubice i do onda očekujem da ćemo imati trajne odluke Ministarstva, ne samo za spomenutih šest osoba, nego da će to biti i dvoznamenkasta cifra. Očekujem da će prvi građevinski radovi na području naše županije početi barem u rujnu ove godine i da do kraja ljeta 2023. godine obnova na području Krapinsko-zagorske županije završi – rekao je Kolar.
- Mi ured u Donjoj Stubici nećemo ukidati nego ćemo ga dislocirati u određene radne dane u ostale dijelove Krapinsko-zagorske županije, jer mi smo sada dobili komisiju za procjenu štete od elementarnih nepogoda. KZŽ je napravila kompletna završna izvješća. Za 10 jedinica lokalne samouprave, za koje smo proglasili elementarnu nepogodu, za koji je prva procijenjena šteta iznosila ukupno 44. 584. 376,20, sada iznosi 54. 893. 920,00 kuna, za 631 objekt. To nam govori da moramo preseliti ured i da će ured ostati raditi u Stubici jedan ili dva dana tjedno, da ćemo već na početku petog mjeseca dislocirati ured na područje grada Klanjca. Pred našim uredom za prostorno uređenje i zaštitu okoliša imamo, na području bivše općine Klanjec osim grada Klanjca, i općinu Kumrovec i Tuhelj za koje su proglašene elementarne nepogode. Nakon toga ćemo preseliti ured na područje grada Zaboka jer imamo Bedekovčinu ili Krapinske Toplice, nakon toga ćemo seliti ured i u Sveti Križ Začretje, a onda ćemo seliti ured i u Zlatar – rekao je Kolar.
Istaknuo je kako, bez obzira na predstojeće izbore, ne postoji razlog da svakodnevni poslovi ne odvijaju, a za sljedeći tjedan je najavio sazivanje koordinacije načelnika i gradonačelnika jedinica lokalne samouprave, uz predstavnika Fonda kako bi se dale upute o daljnjem postupanju. Kolar je iznio podatak da je, budući da je Županija prema općinama i gradovima poslala dopis s uputama o postupanju i zaprimanju šteta uzrokovanim od potresa, to do sada učinila samo Općina Bedekovčina.
Vanđelić je istaknuo kako 87 posto zahtjeva ispunjava uvjete.
- Građani su disciplinirani i na vrijeme su podnijeli zahtjev i oni su sada u obradi u Ministarstvu graditeljstva, prostornog uređenja i državne imovine. Ukupno, s današnjim danom, u Fond je stiglo 86 zahtjeva, 6 zahtjeva je stiglo u obliku privremene odluke gdje Ministarstvo traži od Fonda da napravi određene radnje kao što su utvrđivanje površine objekata, ocjena uporabljivosti objekta i mi to činimo – rekao je Vanđelić i istaknuo kako je broj predanih zahtjeva dostupan svima na web stranicama Fonda.
Do sada je predano preko 9 100 zahtjeva, od čega je 65 zahtjeva zaprimljeno u Fond. Većinom su to zahtjevi odnosno privremene odluke Ministarstva - njih 62.
Vanđelić je objasnio kako je na mrežnim stranicama dostupan pregled cijelog procesa koji podrazumijeva i određene postupke javne nabave, gdje se vidi kada je i za koju adresu raspisan natječaj. Kada natječaj biva završen potrebno je otprilike 15-tak dana da se završi. Također se na web stranicama nalazi se i odluka, što znači da nije potrebno gledati elektronski oglasnik javne nabave, građani mogu sa svoje adrese provjeriti sklapanje ugovora koji se tiče njihove adrese.
- Podsjećam da sve jave nabave koje fond poduzima imaju dva koraka. U drugom koraku riječ je o elektroničkim dražbama koje kompliciraju i rastežu projekt javne nabave za nekoliko dana, no svima omogućuje da se na transparentan način natječu za dobivanje posla – pojašnjava Vanđelić.
Za izgradnju zamjenske kuće potrebno je otprilike 8 do 12 mjeseci, pojašnjava, a problem vidi u situaciji gdje je praktički, zahvaljujući izmjenama zakona i ne postojanju određenih odluka, nemoguće izvoditi radove. Pita se može li itko time biti zadovoljan?! No, kaže Vanđelić, s druge strane, Fond je počeo dobivati konačne odluke za stradale objekte što će rezultirati uklanjanjem objekata.
- Nama je zadatak da obiđemo kućanstva koja su predala zahtjev za dodatni pregled kuća što ćemo učiniti u narednih 10-ak dana. Jako nam puno znači ovaj popis ljudi koji su predali zahtjeve, možda neki od građana još to nisu učinili s područja našeg grada, što ćemo im omogućiti da i oni te zahtjeve predaju ili da im pomognemo na neki drugi način ukoliko imaju neku smetnju oko predaje takvih zahtjeva. Nadamo se ubrzanju, jer ubrzanje naši građani čekaju – rekao je Gospočić.
- Očekujemo da ćemo u što kraćem roku dobiti odgovore za sve one upite kojima je kuća neupotrebljiva. S druge strane razmišljamo o mogućnosti jedne kuće koja bi uistinu bila zamjenska kuća za postojeću koja bi se osigurala iz donacija. U svakom slučaju očekujemo da će se tu nešto razriješiti i da će direktor Fonda tu izvući i naći nekakve mogućnosti da donatori, kao što je bilo zamišljeno, doniraju po jednu kuću svakoj općini KZŽ – rekao je Milički.
- Čekali smo više od godinu dana... 80 i nešto zahtjeva je upućeno, što znači da vrlo brzo možemo očekivati da će taj broj zahtjeva, ne samo u Gornjoj Stubici, nego u KZŽ biti i veći. Isto tako, raduje me da smo uspjeli dogovoriti da ćemo koristiti podatke svih onih koji su išli sa zahtjevom prema ministarstvu ili prema fondu – rekao je Krizmanić.
mčaržavec/vzaktualno.hr