Za poznatu varaždinsku floristicu Letiziju Zadravec gotovo je nemoguće da niste čuli. Diljem Hrvatske pa i šire mladenci po godinu dana unaprijed ugovaraju njene aranžerske usluge, a ako ste ikad prošli varaždinskom Kukuljevićevom ulicom, na broju 14 niste mogli ne zamijetiti njen nesvakidašnji dućan čiji vas izlog mami da zastanete bar na tren. Mi smo je posjetili na spomenutoj adresi i porazgovarali o njenom cvjećarskom putu, vjenčanjima i budućim planovima.
Njen prvi dodir s cvijećem dogodio se u još u tinejdžerskim danima u obiteljskoj tvrtci, odnosno cvjećarskom obrtu. Tata je radio u bolnici, a majci koja je težak invalid bila je potrebna pomoć i tu je sve počelo – od tada malog kioska s cvijećem do fenomenalnog dućana kakvog bi mogli očekivali na njujorškoj Petoj aveniji ili pariškom bulevaru Champs-Élysées.
Letizija voli naglasiti da je izrasla zajedno s obiteljskom tvrtkom. Iako je u početku imala možda nešto drugačije ambicije, pobjedivši na natjecanju u sklopu Baroknih večeri u svom rodnom Varaždinu sa samo 18 godina bez ikakve florističke škole u konkurenciji s najjačim floristima s prostora bivše Jugoslavije i šire bio je jasan znak da je to put kojim mora nastaviti.
Nagrade su se nastavile nizati, a Letizija je u cvjećarstvu sve više počela uživati i prihvatila ga kao svoju profesiju, a danas, ističe kako to nije njen posao već njen život.
- Ja živim taj posao i sve je podređeno tome. Skoro svaka moja misao je iskreirana na način da se i moj posao kroz to provlači – naglašava Letizija.
Baveći se ovim poslom proputovala je mnoge izložbe poput jedne od najvećih svjetskih, milenijsku Japan Flora 2000 ili poznate londonske izložbe Chelsea Flower Show. Putovanja su ujedno njena velika strast pa ono malo slobodnog vremena koje uspije uhvatiti iskoristit će za put na neku novu destinaciju koja će joj posluži kao inspiracija za nove poslovne ideje.
Kroz vjenčanja koja su joj core bussines ima prilike ukrašavati najfinije hotele, egzotične plaže, stare ili preuređene dvorce, a mjesto je ne ograničava. Vjenčanja rade diljem cijele Hrvatske, BIH, Slovenije, a dobra recenzije i tržišna pozicija omogućile su ovom cvjećarskom obrtu dugogodišnju uspješnu suradnju s tvrtkama poput Vindije, stalno partnerstvo s Amadria Park hotelima, a takva stalna potreba kroz godinu, zadovoljavajući tako visoke kriterije, ponosno ističe Letizija, potvrda je "da smo dobri i da po nečemu odskačemo".
Takva partnerstva bila su značajna i u vrijeme korona krize jer kao i svi, jedno vrijeme nisu radili, a dostave je obavljala upravo Letizija. Iako je uspjela zadržati sva radna mjesta na što je izrazito ponosna, tvrdi da se posljedice još uvijek osjete – vjenčanja su manja, mladenci se na brzinu odlučuju za datum i sve se prilagođava situaciji ovisno o odlukama stožera što opisuje dosta hektičnim.
Ovakav radni tempo iznimno je naporan što ocrtava činjenicom da joj radna subota počinje u četvrtak i završava u nedjelju popodne, a ukoliko želite Letizijine aranžmane na svom vjenčanju morat ćete rezervirati njene usluge barem godinu dana unaprijed iako će se za stalne mušterije uvijek pronaći mjesta.
Na pitanje kakvi trendovi dominiraju ove sezone Letizija naglašava da je za nju prvi i osnovni trend – zadovoljna mladenka.
A vole li njene mušterije više tradicionalno vjenčanje ili nešto totalno drugačije kaže kako je vjenčanje samo po sebi tradicionalan događaj, ali da mladi danas naginju ka modernom.
-Kakvu vjenčanicu mlade odaberu adekvatno tome se prilagođava sve ostalo da se poklopi s njenim ukusom, pa tako postoje mladenke koje vole raskošne vjenčanice poput Pepeljuge ili princeze i one koje obožavaju krajnju jednostavnost i eleganciju te je automatski prema tome već definiran i njihov ukus prema cvijeću – istaknula je.
Osim cvijeća kod Letizije možete pronaći i inspiraciju za uređenje interijera. Ljubav prema lijepom od odjeće, preko dekoracija prelila se i na uređenje prostora koja se manifestira upravo u njenom dućanu čiji je glavni dizajner upravo sama Letizija.
Što se tiče navika Varaždinaca u uređenju svog životnog prostora ona se razlikuje prema spolu. Letizija nam govori da su muškarci ti koji u njen dućan zalaze kupujući za posebne prilike dok su žene te koje češće kupuju cvijeće kako bi uljepšale svoj dom i bolje se osjećale. Jer ipak, vjeruje Letizija, uz biljku osjećamo da je još netko živ pored nas tko nam oplemenjuje i upotpunjuje život, a posebno joj se sviđa trend puno zelenila po kućama – zeleni zidovi, zeleni viseći vrtovi što povezuje i sa zdravijim načinom življenja i okretanju ekologiji.
Dakako, ponuda se mijenja po sezoni jer kao što svi prepoznaju Božić, Uskrs, Valentinovo, sve se više prepoznaju jesenske i ljetne dekoracije.
Tajna uspjeha?
- Koliko god to zvučalo kao nekakva fraza to je stvarno ljubav prema tom poslu prije svega. Budući da je to posao od 12-14 sati svaki dan 7 dana u tjednu, bez ogromne ljubavi i želje da se to napravi na najbolji mogući način bilo bi nemoguće. Bez te ljubavi to bi bilo odricanje, žrtva, patnja, napor i ne bi polučilo jednak rezultat – govori nam Letizija zadovoljna postignutim, ali ne dovoljno.
-Ima jedan cilj i postoji ideja za projekt koji bi objedinio moju ljubav prema prirodi, turizmu i putovanjima. Nešto što možda nije vezano isključivo uz cvijeće, ali ima veze s dekoracijom, našim tradicionalnim vrijednostima, baštinom i kulturom. Time bi doprinijela promociji Lijepe naše, ali o tom potom – zaključila je.
Jedva čekamo vidjeti realizaciju budućih planova ove poznate floristice osebujnog stila, a uživati i inspirirati se Letizijinim aranžmanima možete na Facebooku i Instagramu gdje redovito objavljuje svoje prava cvjetna remek djela.
abrkic/vzaktualno.hr