Ovogodišnji Špancirfest premašio je sva naša očekivanja, istaknuo je u utorak varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj, zahvalivši svima koji su sudjelovali u organizaciji Festivala.
-U Turističkoj zajednici grada Varaždina svega je šest osoba koje su iznijele najveći teret organizacije. Taj se broj s vanjskim suradnicima poprilično povećava, ali bio je to ogroman posao. Epidemiološka situacija prije, za vrijeme i deset dana nakon festivala je bila vrlo stabilna, što znači da bez obzira na enormni broj posjetitelja nismo imali nikakvih posebnih epidemioloških problema – rekao je gradonačelnik.
Dodao je da je ukupan prihod ostvaren ove godine po broju izdanih računa veći od rekordnog prihoda iz 2019. godine.
Direktorica gradske TZ Jelena Toth dodala je da je na Špancirfestu održano više od 300 različitih programa u kojima je sudjelovalo 750 izvođača i izlagača.
-Prema procjenama PU varaždinske, Festival je u deset dana posjetilo oko 230 tisuća posjetitelja – rekla je Toth.
Nakon što je 22. Špancirfest prošle godine održan „virtualno“, ovogodišnje izdanje jednog od najvećih hrvatskih festivala uspješno je održano u „stvarnosti“, ali u iznimno složenim organizacijskim uvjetima. Glavni ciljevi ovogodišnjeg Špancirfesta, koji je pripremljen u rekordno kratkom roku uz objektivne izazove bili su zadržavanje programskog i organizacijskog kontinuiteta, što je od posebne važnosti za vrijednost turističkog branda festivala i Varaždina ali i generiranje prijeko potrebnog prometa turističkih subjekata u Varaždinu.
-Broj turističkih dolazaka za vrijeme trajanja ovogodišnjeg festivala, registriranih kroz sustav eVisitor samo je 15 posto manji nego u rekordnoj 2019. godini, dok je pad u broju noćenja značajno manji i iznosi tek . Pritom treba napomenuti da je održavanje Špancirfesta bilo službeno potvrđeno tek početkom kolovoza, a promocija festivala trajala je ukupno manje od 14 dana, za razliku od prijašnjih godina kada promocija traje dva mjeseca – istaknula je Toth.
Web stranici Špancirfesta je u kolovozu 2021. pristupilo više od 118.000 korisnika, a ukupno je ostvareno gotovo milijun pregleda stranice. Istovremeno, kampanje na društvenim mrežama i komunikacija putem službene Facebook stranice i Instagram računa dosegli su impresivne brojke dosega. Ukupni doseg (reach) komunikacije putem Facebook stranice Špancirfesta bio je gotovo milijun i pol korisnika, a pribrojimo li tome i gotovo pola milijuna koliko je iznosio reach na Instagramu, ukupni doseg promocijske komunikacije festivala tijekom kolovoza, u iznimno kratkom roku, bio je oko 2 milijuna „dohvaćenih“ računa.
Riječ je o povećanju rezultata promocije i komunikacije na društvenim mrežama od preko 300 posto u odnosu na sve ranije pa i referentnu 2019. godinu, kada je ukupni reach Facebook stranice Špancirfesta u kolovozu iznosio pola milijuna.
Prema dostavljenim službenim podacima, ukupni turistički promet u trgovini i ugostiteljstvu, uključujući i smještaj za vrijeme ovogodišnjeg Špancirfesta iznosio je 72 milijuna i 163 tisuće kuna, što je 6,94 posto više nego 2019. godine, kada je taj iznos bio 67 milijuna i 481 tisuću kuna prema „starom“ načinu obračuna je taj broj u 2019. iznosio 40,1 milijun kuna.
ak/vzaktualno.hr