Poznata varaždinska dizajnerica Ana Kraš Šoštarić nedavno je modnom revijom u Julijanovom dvorištu obilježila 15. godišnjicu poslovanja svog obrta. Iako je u modnom svijetu poznata mnogo duže u razgovoru nas je provela kroz sve faze izrade odjeće svoje manufakture koja postoji od 2006. godine s ciljem kreiranja ženstvene, svakodnevne i funkcionalne odjeće za sve oblike i veličine pritom istučući ono najbolje od svake žene.
Ispričala nam je kako je prošla revija, prisjetila se svojih početaka i svega s čime se dosada susretala u svojoj dugogodišnjoj karijeri, nadolazećim jesenskim trendovima, izazovima u doba pandemije i još mnogo toga.
- Malom proslavom i modnom revijom proslavili smo našu 15. godišnjicu i bilo je stvarno super. Željela sam obilježiti godišnjicu jednostavno da se svi malo zabavimo, naši suradnici, kupci i djelatnici, a mislim da nam u ovoj ludoj godini svima nedostaje malo zabave – prepričava Ana dojmove s revije.
Zamolili smo je da se prisjeti svog prvog susreta s iglom, a to je, kaže, bilo još u 7. razredu osnovne kada je izvezivala slova na majicu, a već u 2. razredu srednje tekstilne škole organizirala je pravu malu reviju za obitelj i prijatelje na kojoj im je predstavila modele od nesvakidašnjih materijala poput vreća za smeće, novinskog papira i žice. Ta kreativnost očigledno je bila prepoznata jer je ubrzo zatim svakih par mjeseci organizirala modne revije po kafićima i disco klubovima u Varaždinu, Čakovcu i Zagrebu.
Kaže da je u svojoj dosadašnjoj karijeri studiozno proučavala žensko tijelo, a ono što je zaključila jest da je rijetko koja žena superzadovoljna svojim tijelom.
-Svaka figura ima svojih vrlina i mana, a upravo je moj najveći izazov kreirati model koji će zadovoljiti i laskati različitim figurama – opisuje.
Njene kreacije izgledom i namjenom odskaču od svakodnevnih krojeva koje susrećemo na ulicama i izlozima highstreet dućana s odjećom. Takvi pomalo drugačiji, geometrijski krojevi, ističe Ana, imaju funkciju oblikovanja ženske figure, a takva odjeća, u kojoj se žena prije svega dobro osjeća sigurno će potrajati duže od jedne sezone za razliku od nekog pomodnog, trendovskog komada.
Iako joj je drago da je njen dizajn prepoznatljiv i drugačiji nije željela da njena odjeća bude avangardna niti pretjerano svečana već prije svega ugodna i nosiva svaki dan. U svojim kolekcijama najveći naglasak stavlja na haljine i tunike kojima se na jesen pridružuju jakne, razni ogrtači i veste te čak od ove godine i 'hudice' koje se uz trenirke i sportske haljine čine dio i mini sportske kolekcije.
Pa je tako u ovogodišnjoj jesenskoj kolekciji naglasak na ženstvenosti koju postiže užim krojevima koristeći materijale poput pamuka i viskoze i malo poliestera koji je neizbježan za toplije zimske modele.
Anine kreacije namijenjene su ženama od 25-55 godina koje već znaju što im dobro stoji i ne robuju trendovima, a ono što najviše kupuju su tunike i haljine.
- Neki ljudi vole biti super-moderno obučeni i to im daje neku sigurnost i samopouzdanje dok kod nas kupuju obične žene, žene koje vole život, koje su gurmani, koje nemaju vremena, koje trče cijeli dan da stignu brdo toga napraviti – rekla je Ana.
Zanimljivo je da se u širokom asortimanu robe može pronaći i ponešto za jači spol. Riječ je o muškim majicama koju su zapravo 'odjevni varaždinski suvenir' za koji je crtež za tisak osmislio Anin suprug, a od ove jeseni ponudu je proširila i na kućne ljubimce pa se u asortimanu mogu pronaći majice i marame za pse.
Sve kolekcije Ane Kraš proizvode se u Hrvatskoj i prodaju u 20-tak butika diljem zemlje.
- To je plod naše upornosti jer smo više godina zaredom prije covida obilazili svaka tri mjeseca sa novim kolekcijama sve te trgovine, što mi je jako pomoglo kod upoznavanja žena i njihovih potreba diljem Hrvatske – govori Ana i opisuje kako je pandemija utjecala na njeno poslovanje.
- Pandemija nas je sažvakala i ispljunula, ali sam joj se i ja suprostavila! Znala sam da jako puno ovisi o meni te sam se trudila pozitivno razmišljati i tražiti rješenja, a ne plakati. Puno sam hodala po šumi, jer me to smirivalo i lakše sam se fokusirala. Uplatila sam si edukacije iz digitalnog marketinga i iskoristila to vrijeme za učenje. Izradili smo web stranicu koja nam je puno pomogla te smo završili 2020. godinu u sitnom plusu, što je za mene bio ogroman uspjeh. Fokusirala sam se na rad i to se pokazalo dobro i naučila sam da dok si poduzetnik da je normalno biti 'malo gore malo dole' - prisjeća se Ana teškog pandemijskog razdoblja pa dodaje da joj je svaki dan novi izazov.
Prosječan Anin radni dan obuhvaća zaista velik broj zadataka - od objava na društvenim mrežama, organizacija proizvodnje, nabave svega i svačega od materijala i tkanina preko čiste administracije, izrade financijskih, marketing i planova proizvodnje, komunikacije s kupcima, čak i dostave robe i obilaska krojačnica, do snimanja kolekcija i komunikacije s modelima i kreiranja i analize novih modela.
Od svega navedenog, napominje, ipak najviše uživa u kreiranju novih modela za koje inspiraciju crpi u svemu što je okružuje. Kada ne radi, voli svoje slobodno vrijeme provesti sa obitelji i kujicom Nitom u planinama dok joj je omiljeni ritual opuštanja izrada nakita.
O budućim planovima kaže kako je uvijek, jedini plan svake godine biti malo bolja nego prošle što želi i svom malom, ali jakom timu.
-Bitno mi je da napredujemo, da budemo bolje i da probijamo granice i da iz nevolja učimo i u njima tražimo pouke. Pa onda kud' nas to dovede - zaključila je Ana.
Foto: Facebook, ustupila Ana Kraš Šoštarić
abrkic/aktualno.hr