Od 6. srpnja 2022. svi proizvođači automobila bit će obvezni u nove modele automobila namijenjene europskom tržištu opremiti s svojevrsnom „crnom kutijom“ za bilježenje tehničkih podataka - podataka koji se mogu koristiti u slučaju nesreće.
Utvrđivanje uzroka sudara otežano je radi sve manje dostupnih tragova zbog povećanog broja sustava pomoći u vozilima.
Zbog toga se sve više oslanja na podatke koje bilježi „crna kutija“, jer ti podaci omogućuju objektiviziranje uzročno - posljedične veze prilikom nesreće.
Snimač podataka o događajima snimit će samo vrlo ograničen skup podataka nekoliko sekundi prije i nakon nesreće. Ključni podaci koji će se zabilježiti uključuju brzinu vozila, aktiviranje kočnica, položaj i nagib vozila na cesti, stanje i brzinu aktiviranja svih njegovih sigurnosnih uređaja i druge relevantne parametre koji utječu na sustave aktivne sigurnosti i izbjegavanja nesreća.
Uređaj također procjenjuje vaš stil vožnje i vrste cesta po kojima obično putujete te doba dana i noći u kojima se vozite, kako bi se stvorio opsežan profil vas kao vozača.
Osiguravatelji se nadaju da će tehnologija pomoći u poboljšanju općih standarda vožnje nagrađujući sigurnu vožnju povoljnijim premijama osiguranja, ali tamo gdje dolazi do sudara, analiza osiguranja može biti ključna za istragu incidenta.
Uz ovu tehnologiju, nove obvezne sigurnosne značajke uključuju:
-Napredno kočenje u nuždi
-Olakšavanje instalacije blokiranja alkohola
-Otkrivanje pospanosti i pažnje
-Prepoznavanje / prevencija distrakcije
-Signal zaustavljanja u nuždi
-Poboljšani sigurnosni pojasevi
-Povećanje zone udara za pješake i bicikliste-sigurnosno staklo u slučaju sudara
-Inteligentna pomoć pri brzini
-Pomoć pri održavanju prometne trake
-Zaštita putnika pri bočnom udaru
-Kamera za vožnju unatrag ili sustav detekcije
-Sustav za nadzor tlaka u gumama
-Otkrivanje i upozorenje ranjivih sudionika u prometu na prednjoj i bočnoj strani vozila
Nove tehnologije na tržištu mogu pomoći u smanjenju broja smrtnih slučajeva i ozljeda na našim cestama, od kojih je 90% posljedica ljudske pogreške. Napredne sigurnosne značajke smanjit će broj nesreća, otvoriti put prema sve povezanijoj i automatiziranoj mobilnosti te potaknuti globalnu inovativnost i konkurentnost europske automobilske industrije.
Osim što štite ljude na europskim cestama, nove napredne sigurnosne značajke pomoći će vozačima da se postupno naviknu na novu pomoć u vožnji. Sve bi to trebalo povećati povjerenje javnosti i prihvaćanje automatiziranih automobila, podržavajući prijelaz prema autonomnoj vožnji.
Mobilnost je na prekretnici jer prelazi granicu povećanjem automatizacije i povezivosti, što vozilima omogućuje da „razgovaraju” međusobno, s cestovnom infrastrukturom i s drugim sudionicima u prometu. Ti pomaci, potaknuti napretkom u području umjetne inteligencije, otvaraju potpuno novu razinu suradnje među sudionicima u prometu, razinu koja bi njima i cijelom sustavu mobilnosti mogla donijeti velike koristi, među ostalim i povećanje sigurnosti, dostupnosti i održivosti prometa.
Ovaj prilog omogućuje Odjel logistike i održive mobilnosti Sveučilišta Sjever (https://www.unin.hr/tehnicka-i-gospodarska-logistika-kc/opce-informacije/).
foto: arhiva
aktualno.hr