Da je matematika teška i nezanimljiva, čest je odgovor većine učenika. Upravo zato su se učitelji Matematike topličke škole potrudili približiti je učenicima na zanimljiv i kreativan način.
Učitelji matematike Tihana Denac, Zlatko Čmigović i učiteljica u mirovini Nevenka Bareta u okviru su projekta škole u srijedu, 18.5.2022. proveli u djelo projekt Matematička šetnja Varaždinskim Toplicama. Učenike osmih razreda posebno je razveselio ponovni susret s umirovljenom učiteljicom Nevenkom Bareta koja im je predavala Matematiku prijašnjih godina. Učiteljica Nevenka većinu je svoga radnoga vijeka provela u topličkoj školi gdje je ostvarivala iznimne rezultate u radu s učenicima te se uvijek isticala kao kreativna učiteljica.
Ovaj projekt bio je započet još 2015. godine, značajnom 535. obljetnicom školstva u Varaždinskim Toplicama, na temelju čega su učitelji osmislili kreativne i maštovite matematičke zadatke.
Učenici od 5. do 8. razreda bili su podijeljeni u 3 skupine. Svaka je skupina dobila upute - knjižice s planom grada Varaždinskih Toplica, zanimljivostima iz povijesti školstva u Toplicama i određenim zadatcima koje su počeli rješavati već ispred škole. Rješenje zadatka vodilo ih je do sljedeće zadane točke u gradu kamo su trebali stići. Cilj svih skupina bio je stići na rimske iskopine ispod parka pod uvjetom da su točno riješili zadatke.
Prva je skupina izračunavala oplošje i obujam Spomenika hrvatskom jeziku te površine postolja. Druga je skupina izračunavala opseg i površinu bazena izvora termalne vode na rimskim iskopinama, a treća skupina trebala je izračunati oplošje i obujam kamenog stupa iz rimskog doba. Podatke za izračunavanje prikupili su očitavanjem s turističkih ploča, mjerenjem potrebnih veličina ili skeniranjem QR kodova.
Kod iskopina uslijedile su igre rimskim brojevima te zajedničko rješavanje zadataka čija su rješenja dala točne koordinate mjesta tajanstvene kutije s porukom i iznenađenjem za sve sudionike skupina.
Osim stečenog znanja i iskustva učenika, krajnji proizvod ovog projekt bit će matematički turistički vodič. Vodič će biti ponuđen Turističkoj zajednici Grada Varaždinske Toplice, a zamišljeno je da ga uvrste u svoju ponudu izleta i zanimljivosti o Varaždinskim Toplicama. Tako će učenici iz drugih škola moći prošetati Toplicama i upoznati ih, a usput i ponavljati matematičko gradivo.
Ovakvim i sličnim projektima postiže se velika motiviranost učenika jer uče u opuštenom ozračju šećući i igrajući se.
Motiviranost, upornost i trud učenika u rješavanju problemskih zadataka te osmijesi na njihovim licima dokaz su da matematika može biti itekako zanimljiva.
Tekst: Sanja Habek
vzaktualno.hr