Da sve poskupljuje gotovo iz dana u dan vidimo i osjećamo svi, a magazin Ja Trgovac napravio je analizu poskupljenja prehrambenih proizvoda u ovoj godini.
Prema toj analizi kretanja cijena 150 najvažnijih kategorija namirnica i ostalih svakodnevnih potrepština, jestivo ulje je bez premca najviše poskupjelo kod prehrambenih proizvoda i to za 33 posto u odnosu na prva četiri mjeseca 2021. godine, piše Hina, a prenosi Tportal.
Slijede brašno s 27 posto, smrznuti mesni proizvodi s 25 posto, mlijeko s 21 posto i sportski izotonični napitci s 20 posto višim cijenama od prošlogodišnjih.
Za 10 ili više posto poskupjeli su i maslac i margarin (18 posto), sladoledi i svježi kvasac (po 17 posto), tjestenine, procesirano voće i voćni namazi, hrana za mačke te vitaminske šumeće tablete i prašci (po 15 posto), med (14 posto), sirevi (12 posto), juhe (11 posto) te kava, pakirani kruh i tost, mliječni i sirni namazi i slani štapići i pereci (svi po 10 posto).
Analiza je također pokazala da ima i proizvoda koji nisu poskupjeli, pa se tako cijena praktički nije mijenjala jakim alkoholnim pićima, pivu, čokoladnim prutićima, kobasicama, ledenim čajevima, dječjoj dehidriranoj hrani, kakau i gotovim umacima.
Vjerovali ili ne, ima i proizvoda koju su pojeftinili - prosječna cijena napitaka za bebe niža je za 8 posto, a čajeva za bebe 12 posto, octa pet posto, hlađenih deserata i smrznutih pekarskih proizvoda tri posto, prenosi Tportal.
Najviša poskupljenja kod neprehrambenih proizvoda
Kod proizvoda izvan prehrane, najviše su poskupjeli britvice i brijači, 30 posto. Slijede salvete s 23 posto većim prosječnim cijenama, sredstva poslije brijanja sa 16 posto, deterdženti za pranje rublja s 15 posto, omekšivači rublja s 14 posto te sredstva za čišćenje zahodskih školjki s 13 posto većim cijenama.
Nisu poskupjeli higijenski ulošci i tamponi, dječje vlažne maramice, sredstva za osvježavanja zraka, sredstva za čišćenje lica, a pojeftinila su sredstva za osvježavanje WC-školjki, sredstva za odstranjivanje mrlja, lakovi za kosu, sredstva za depilaciju i vodice za ispiranje usta. Razlozi se pripisuju akcijama i značajnom rastu udjela trgovačkih robnih marki.
vzaktualno.hr/tportal.hr