Varaždinski gradonačelnik dr. sc. Neven Bosilj, njegov zamjenik Miroslav Marković i predstavnik izvođača radova, direktor tvrtke MEPRO d.o.o. Darko Varga, u petak su obišli Sortirnicu na Motičnjaku u kojoj su u tijeku opsežni radovi vrijedni 35 milijuna kuna.
-Varaždin stalno ima problema s otpadom, a nova vlast, gdje god da otkopamo nešto, nailazimo i dalje na smeće prethodne vlasti, pa je tako ovdje na Motičnjaku, nekadašnjem bajeru kojeg su valjda prije 50 godina zatrpavali sa smećem i otpadom grada Varaždina, netko uspio isprojektirati ovu Sortirnicu. Mi ovdje imamo iskopane zemlje sa smećem koje je tu bilo bacano i to u količini od preko osam tisuća tona. To su radovi o kojima sad pregovaramo s provedbenim tijelom, a to je Fond za energetsku učinkovitost te će nas zbrinjavanje tog građevinskog otpada, kojeg je Bioinstitut iz Čakovca klasificirao, koštati dodatnih četiri milijuna kuna, koji u ovom projektu nisu bili predviđen – rekao je Bosilj.
Zbog toga će se, najavio je gradonačelnik, morati ići u rebalans gradskog proračuna krajem listopada, kako bi se sve moglo sanirati.
U Sortirnici, zgradi većoj od 2500 kvadrata, sortirat će se reciklabilni otpad, tekstil, metal, papir, plastika i sve ono što građani odvajaju, a nije u crnoj kanti. Izgradit će se i cesta koja će voditi do reciklažnog dvorišta 2 te će sve zajedno biti kompleks gospodarenja otpadom u gradu Varaždinu.
Varga je kazao da se radovi na Sortirnici odvijaju s određenim zakašnjenjem, a razlog su radovi na iskopima, odnosno zamjeni materijala te na otpadu na koji su naišli i kojega treba zbrinuti.
-Objekt je u fazi kašnjenja o d deset dana, što nije nešto što utječe na plan, no na infrastrukturi imamo kašnjenje više od tri tjedna. Očekujem da ćemo se pokrenuti i bez obzira na produženje roka koje nam je odobreno, do kraja godine namjeravamo završiti radove - rekao je Varga.
Prema Varginim riječima, građevinski su završili i u tijeku su obrtnički radovi - fasade i zatvaranje objekta, a nakon 14. rujna stići će i oprema, odnosno tehnologija tvrtke Tehnix.
Još se ne zna tko će objektom upravljati, kazao je gradonačelnik Bosilj.
-Ići će natječaj i ne možemo prejudicirati hoće li to biti Čistoća ili ići po uvjetima netko drugi, mora ići po uvjetima izgradnje i potpisanog ugovora s Fondom. Tu će se sigurno morati zaposliti 12 do 15 osoba koje će raditi, a li s obzirom na kretanje cijena reciklabilnih komponenata na tržištu, u ovome trenutku bi se zaposlenje tih ljudi moglo time pokriti. Bitno je da radimo sustavni pristup gospodarenju otpadom – naglasio je Bosilj.
ak/vzaktualno.hr