Globalno zatopljenje, skupo gorivo, rast troška proizvodnje zbog inflacije… Ni sve te pošasti zajedno nisu dovoljno jake da dizelski motor pošalju u ropotarnicu prošlosti, donosi dnevnik.hr
Proizvodnja i prodaja novih automobila s benzinskim i dizelskim motorima u Europi neće biti dozvoljena nakon 2035. godine, ali nova Euro 7 regulativa sugerira kako će dizelski automobili po europskim cestama voziti barem do 2050, a vjerojatno i duže.
-Ona vozila koja se 2035. zateknu na cestama će i dalje ostati još neko vrijeme u uporabi. Ako uzmete da je životni vijek današnjih vozila - danas se razlikuje prvi, drugi i treći ciklus, a u Hrvatskoj je najčešće onaj drugi jer sad uvozimo više vozila koja su rabljena nego novih, sad smo već na 14 godina. Dakle, to će potrajati - rekao je Zoran Lulić, profesor na Fakultetu strojarstva i brodogradnje.
Prema procjeni Europske komisije, novi Euro 7 standard povećat će proizvodni trošak prosječnog dizelskog automobila za 90-ak eura, što ne bi trebalo znatno utjecati na njihovu priuštivost. Ukoliko se regulativa oko dizelaša i dodatno postroži, autoindustrija već i za to ima rješenje.
Iako zabrane neće biti, moguće je da će se vlasnici dizelskih automobila u budućnosti susresti s problemima. U nekim europskim gradovima, poput Londona, već danas ulazak takvih vozila u užu gradsku jezgru se zabranjuje ili skupo naplaćuje.
Moguće je da takva regulativa jednog dana bude uvedena i u Hrvatskoj. U tom pogledu smjer europske politike je ipak jasan: budućnost prometa je električna.
vzaktualno.hr/dnevnik.hr