Svake godine 27. rujna obilježava se Svjetski dan turizma, pa su mnoge turističke zajednice upravo na ovaj dan objavile podatke o ostvarenim rezultatima.
Prema podacima Hrvatske turističke zajednice temeljem sustava e-visitor, u prvih sedam ovogodišnjih mjeseci Varaždinsku županiju posjetilo je 56.024 turista, što je čak 20,4 posto više nego lani. Ostvarili su pritom 131.320 turističkih noćenja ili 22 posto više. Po stopi rasta broja turista i njihovih noćenja u tome razdoblju među pet smo najboljih županija.
Što se tiče područja Turističke zajednice područja Centar svijeta prošle godine češći turisti bili su stranci.
-U prošloj godini obuhvaćali smo šest jedinica lokalne samouprave i prošle godine od 1. siječnja do 31. prosinca ostvaren je dolazak od 6773 dolaska turista na naše područje. Od tog broja više je stranih turista, 4358, dok je domaćih 2415. I prošle godine ostvareno je 5237 noćenja domaćih turista, dok su strani turisti ostvarili 15 218 noćenja. Dakle, na našem području je bilo 20.455 noćenja. Od toga je bitno napomenuti da je prosječni ostanak oko tri dana – kaže Petra Međimurec, direktorica Turističke zajednice Područja centar svijeta. Što se tiče 2023. godine, prema dostupnim podacima do 1. rujna, bilježe se pozitivni trendove.
- Do 1. rujna ostvarili smo 4665 dolazaka, od čega je 1551 domaćih, 3114 stranih turista koji su prosječno na našem području boravili 3,89 dana, što je povećanje ostanka i boravka u odnosu na prošlu godinu. I do 1. rujna ostvareno je 18 157 noćenja, od čega 3855 je bilo domaćih turista i 14 302 stranih turista. I po usporedbi dolazaka ove i prošle godine do 1. rujna imamo povećanje dolazaka turista na naše područje, ali točan broj i podatke ćemo moći dati tek nakon kraja godine. Prema ovim podacima i procjenama, povećanje dolazaka i noćenja će biti još veće, posebno iz razloga jer u ovu statistiku ne ulaze posjeti ostvareni za dane Svete nedjelje – naglašava Međimurec.
Najbolji pokazatelj dolaska i boravka turista je broj noćenja, a mjeseci s najvećim ostvarenim brojem noćenja su ove godine bili kolovoz s ostvarenih 4223 noćenja, zatim srpanj s 4062 noćenja, lipanj s 2780 noćenja i svibanj s 2180 noćenja. Ali po broju dolazaka turista na ovo područje, prednjače lipanj, srpanj i kolovoz.
- Što se tiče manifestacija, naše najposjećenije manifestacije su Dani ludbreške Svete nedjelje, Flora Centrum Mundi, Welcome spring festival koje su usmjerene na širu populaciju, dok su primjerice manifestacije poput Aktivnog ljeta i Wine&walk manifestacije usmjerene baš na specifičnu skupinu posjetitelja i turista te na zasebne turističke proizvode i možda privlače manji broj općenitih posjetitelja, ali što se tiče skupine turista na koju su te manifestacije usmjerene, bilježimo isto porast broja onih koji nas dođu posjetiti u Ludbreg i tu prenoće. Jer to je u biti namjera takvih manifestacija, da se podigne vidljivost područja - kaže Međimurec.
Direktorica dodaje kako današnji turisti traže autentična i jedinstvena te specifična iskustva kada putuju u određenu destinaciju.
- Na području turističke zajednice imamo dosta veliki broj privatnih iznajmljivača, koliko u samom centru grada, toliko u okolnim područjima i ono što mene osobno veseli jest da nam svako malo netko novi dođe u ured s rješenjem jer se odlučio baviti pružanjem turističkih usluga smještaja. Na našem području imamo hotelski smještaj, privatni smještaj u kućama za odmor i apartmanima, ali isto se nude usluge smještaja i ugostiteljske turističke usluge vinskim kućama i vinarijama, u ruralnim kućama za odmor, poljoprivrednim gospodarstvima i agroturizmu. Tako da na našem području ima sve skupa 52 obveznika, 62 turistička objekta i sve skupa imamo 373 ležajeva – objašnjava Međimurec te dodaje kako na ovo područje dolazi uistinu širok spektar posjetitelja, većinom iz stranih država. I dalje nam prednjače Poljaci po dolascima, zatim slijede gosti iz Njemačke, Austrije, Slovačke i Slovenije.
Jedan od privatnih iznajmljivača je i Krešimir Horvat koji je s iznajmljivanjem krenuo 2019. godine.
-Klijet smo tada prenamijenili u kuću za odmor koja je 2+2, odnosno za dvije osobe. Kuća je opremljena dodatnim sadržajima poput jacuzzija i saune. Sve to utječe na dolazak turista, kao i lokacija i događaja koji se održavaju na tom području – kaže Horvat. Posebno naglašava tu se ističu manifestacije poput Svete nedjelje i Wine&walk, ali i druga događanja u samom Ludbregu, ali i okolici.
Da vinogradarstvo i vinarstvo može imati utjecaj na turizam, slaže se i Monika Kirić, predsjednica Ludbreške vinske ceste.
-Naravno, to ovisi o regiji i njezinoj vinogradarskoj tradiciji. Vinarstvo može biti ključan dio turističke privlačnosti i ponude, od samih vinskih tura i degustacija, u vinogradima i vinskim podrumima možete kušati razne sorte vina, vidjeti i naučiti više o procesu proizvodnje vina. Tu je i gastro turizam, jer to dvoje jedno s drugim ide ruku pod ruku pa posjetitelji uz kvalitetna vina kušaju i autohtonu hranu određenog kraja. Uz to, poznato je da vinogradarske regije organiziraju različite manifestacije i sajmove što dodatno privlači posjetitelje. Nikako ne smijemo zaboraviti da je butelja vina i odličan suvenir – kaže Monika Kirić te dodaje kako je tradicija bavljenja vinogradarstvom ovdje duga, a uglavnom je riječ o manjim obiteljskim vinogradima. Dodaje i kako potencijala za razvoj ima.
–Dokaz tome je i Wine&walk, manifestacija kroz koju posjetiteljima pokazujemo ono za što radimo cijelu godinu, a to su odlična vina koja osvajaju nagrade na domaćim i europskim natjecanjima – zaključuje Kirić.
vzaktualno.hr