Osnovna škola Vladimir Nazor Budinščina je bila domaćin međunarodnog projekta „An Inspiring Network for a Sustainable and Inclusive Renewed Education“ poznatiji kao I.N.S.P.I.R.E. Taj je projekt financiran sredstvima Europske unije iz programa Erasmus+, u sklopu kojeg je u Budinščini boravilo 20 učitelja i učenika partnerskih osnovnih škola iz Poljske (Gdynia), Slovačke (Rybnik) i Turske (iz Ankare i Sinopa).
Projekt se bavi održivim razvojem te je dosad odrađeno nekoliko mobilnosti - mobilnost učitelja u Gdyniu u Poljsku, mobilnost učenika i učitelja u Ankaru u Tursku, a u 2024. godini slijedi još mobilnost učenika i učitelja u Rybnik u Slovačku te mobilnost učitelja u Sinop u Tursku. Tijekom mobilnosti, po nekoliko učenika i učitelja iz svake Škole okuplja se na trodnevnim radionicama u kojima zajedno uče i rade na ciljevima projekta. Cijeli projekt vode učiteljice engleskog jezika, koordinatorice projekta, Ana Bahat i Nikolina Goričan, uz podršku ravnateljice Renate Kreber-Mikšaj.
U ovoj, trećoj mobilnosti, hrvatska je škola bila domaćin te su organizirali niz aktivnosti. Učenici su za goste pripremili program dobrodošlice na kojoj su im predstavili Budinščinu te svoju školu, izvodili su igrokaze i pjesmice povezane s održivim načinom življenja, a sam su program otvorile Mažoretkinje DND-a Budinščina koje su svojim nastupom uveličale cijeli program. Nakon programa dobrodošlice, učenici su posjetili Hrašćinski meteorit, te se zaputili prema Varaždinu. Tamo su posjetili Gradski muzej te poznati novootvoreni restoran izbornika, Zlatka Dalića, koji ih je i sam dočekao.
Na povratku iz Varaždina, učenici su posjetili OPG „Svijet prirode“, imanje na kojem su imali priliku vidjeti hrvatske pasmine domaćih životinja te najugroženije vrste. Osim toga, učenici su prisustvovali radionici izrade sira te su, neki po prvi put, kušali svježe mlijeko.
Tijekom drugog dana aktivnosti, učenici su sudjelovali u nekoliko radionica na kojima su uvježbavali najčešće izraze na svim partnerskim jezicima te su radionici raspravljali o održivom načinu življenja i na tu temu izradili digitalni pano. Tu je radionicu vodila učiteljica Ana Bahat. Posjetili su i Muzej krapinskih neandertalaca, Centru za prirodu Zagorje, te Park znanosti u Oroslavju.
Treći, ujedno posljednji dan aktivnosti, bio je rezerviran za radionicu pod nazivom „Natural wastewater treatment systems“ koju je vodila učiteljica Nikolina Milinković, dok je ostatak dana bio rezerviran za razgledavanje i posjet Zagrebu.
Pri povratku kući, posjetili su Mariju Bistricu, najveće hrvatsko marijansko svetište. Učenici i učitelji primili su certifikate za sudjelovanje.
vzaktualno.hr