Župan Željko Kolar obišao je 140.000 eura vrijedne radove na sanaciji klizišta na ŽC2171 na području općine Hrašćina.
Kako bi se spriječilo klizanje i osiguralo normalno odvijanje prometa napravljena je projektno-tehnička dokumentacija i krenulo se s radovima. Što se tiče samih radova postavljaju se 32 komada pilota u dubinu od šest metara, na razmaku od 1,5 metra. Nakon što se izvedu piloti na njih ide armirano-betonska greda i nakon toga će se rješavati sama kolnička konstrukcija.
Sama prometnica će se rekonstruirati u duljini 60 metara i slijedi rješavanje oborinske odvodnje. Ovo je dionica ceste na kojoj je u prijašnjem vremenu bio popriličan broj klizišta koja su se morala rješavati. Ovdje je kroz Fond solidarnosti i kroz redovni program ŽUC-a, kroz kredit HBOR-a presvučeno nešto više od 3,5 kilometara cesta.
Plan je da kad se završi ovo klizište i ako neće biti novih, da se na ovoj cesti riješi i sam završni sloj asfalta.
Župan Željko Kolar tijekom obilaska je rekao kako je ova dionica ovdje u Hrašćini možda najproblematičnija uopće na području Krapinsko-zagorske županije, uz jedno područje na području grada Krapine i gdje zapravo na jedan kilometar ceste imamo sada već peto klizište u posljednjih 10-ak godina.
- Ovo je jedno od manjih, a iznosi 142 tisuće eura i sad probajmo izračunati na ostala još četiri klizišta, koja su sva bila skuplja, koliko smo mogli modernizirati kilometara cesta na području Krapinsko-zagorske županije da nemamo ovaj problem klizišta. Nažalost imamo ih, s njima se nosimo na najbolji mogući način u okvirima svojih mogućnosti, ovo je vrlo zahtjevno klizište, a nemamo niti pametnog alternativnog pravca – istaknuo je Kolar i pozvao sve stanovnike općina Hrašćina, Budinščina i Konjščina, koji najviše koriste ovaj pravac koji ide prema Varaždinu i Novom Marofu, da imaju razumijevanja za ovu vrstu radova.
- Molim ih za strpljenje, mi smo dali vrlo kratki rok od 90 dana za završetak ovih radova. I sudeći prema dinamici radova, izvođači će biti i koji dan brži, naravno ne nauštrb kvalitete, i nadam se da ćemo u 10. mjesecu, kako je i planirano, vratiti ovu dionicu u funkciju. U svakom slučaju, to je problem za koji nam je izuzetno bitno da imamo razumijevanje resornog ministarstva, da Vlada RH ima određene programe, preko Hrvatskih voda s kojima smo dosad vrlo dobro surađivali i vrlo dobro koristili ta sredstva, bez njih će nam taj zadatak biti puno teži. S obzirom na najavu da će poskupjeti tehnički pregled i da su najavili da od 2010. godine nije dirana naknada i da traže povećanje od 15 posto, ja ovom prilikom pozivam ministra Butkovića i podsjećam ga da od 2003. godine nije rasla naknada za upotrebu javnih prometnica iz koje se financira Županijska uprava za ceste Krapinsko-zagorske županije i svi ŽUC-evi u Hrvatskoj – napomenuo je župan.
U svemu tome ne vidi ni jedan, baš niti jedan opravdan razlog, a vjeruje da bi i svaki stanovnik bilo koje županije, svaki vozač koji sa svojim autom koristi prometnice, imao išta protiv da se i za 15 posto digne ta jednokratna naknada za uporabu cesta iz koje mi moderniziramo prometnice, osiguravamo bolju i veću sigurnost u prometu te u krajnjoj liniji saniramo ovakva klizišta.
- Stoga poziv ministru Butkoviću, s obzirom na to da od 2003. godine nije dizana ta naknada, ako sada dižemo naknadu za registraciju vozila pri tehničkom pregledu, da se digne i ta naknada. Ne traži se povećanje od 50 posto, ali mislim da bi 10-ak posto bio vrlo primjeren iznos, a time bi se nama olakšalo upravljanje našim županijskim cestama. Mi smo imali trogodišnje ugovore s Hrvatskim vodama, a sada ti ugovori više ne postoje, već se potpisuju iz godine u godinu. Puno je bolje kad imate kontinuitet i sigurnost, pa pozivam Vladu Republike Hrvatske da ponovo potpišemo te ugovore barem na tri godine, što bi nam olakšalo i samo planiranje. Mi smo i tako morali osigurati 40 posto vlastitih sredstava za svako klizište i spremni smo i dalje to raditi, no puno je lakše planirati ako imate ugovor s Hrvatskim vodama na tri godine. Naravno, zadovoljni smo i s ugovorom iz godine u godinu jer bi najgora moguća varijanta bila da država odustane od tog programa – pojasnio je župan Kolar i nada se da se to neće dogoditi, tim više što su po tom pitanju imali odličnu suradnju i s Hrvatskim vodama i s resornim ministarstvom.
Sanaciju klizišta izvodi Vodoprivreda Zagorje.
i.belošević/vzaktualno.hr