Objavljeni su podaci o zaradi trgovaca u Hrvatskoj, kojim su prihodi porasli više od milijardu eura što je 16 posto više u odnosu na prošlu godinu.
Poznato je i na koje proizvode su najveće marže, pa tako najveću maržu drže kruh i pekarski proizvodi gdje ona iznosi čak 37,2 posto.
Maržu od gotovo 40 posto za RTL Danas komentirala je direktorica Žitozajednice, Nada Barišić koja je rekla kako su pekarski proizvodi jednodnevni proizvod, koji, ukoliko se ne proda tokom dana, predstavlja trošak i za trgovinu i za proizvođača.
- Smatram da je marža od gotovo 40 posto velika, ali trgovina je ta koja određuje maržu, to nije pekarska industrija ni nitko u lancu proizvodnje - komentirala je Barišić.
Nakon kruha i pekarskih proizvoda, trgovci najviše zarađuju na slatkišima koji imaju maržu od 31,7 posto, dok na svježem voću i povrću ona iznosi 29,9 posto.
Kako pokazuju podaci Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, marža na bezalkoholnim pićima je 25,9 posto, dok je marža na peradi i jajima, kao i osnovnim prehrambenim proizvodima poput brašna, šećera i riže u prosjeku 24 posto.
Što se pak tiče mesa i mesnih prerađevina, one imaju maržu od oko 23 posto, dok mlijeko i mliječni proizvodi imaju 21,4 posto maržu.
Odvjetnica Dijana Kladar za RTL Danas komentirala je kako se u proteklih godinu dana vidio vrtoglav rast cijena.
- Sada na temelju ovog istraživanja vidimo da nije bilo sve u inflaciji, već da je do rasta cijena došlo i zbog želje za većom zaradom - rekla je Kladar.
vzaktualno.hr/Danas.hr