Varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj i njegov zamjenik i zastupnik u Hrvatskom saboru Miroslav Marković predstavili su u četvrtak rješenje kojim se biciklistima omogućava da iz pravca naselja Banfica i istočnog dijela grada Kukuljevićevom ulicom voze do samog centra Varaždina, a riječ je o projektu u sklopu aktivnosti Europskog tjedna mobilnosti.
Tijekom Europskog tjedna mobilnosti poželjno je da svi gradovi, a Varaždin je dio tog velikog svijeta koji teži unapređenju biciklizma, uspostavi jedna od trajnih mjera, a ove se godine Grad odlučio upravo za novu biciklističku stazu.
Kako je naglašeno, zadnjom evaluacijom je ustanovljeno da dnevno u Varaždin uđe oko 55 tisuća vozila. U automobilu je uglavnom jedna osoba u automobilu, rijetko kada više njih, a infrastruktura to ne može podnijeti, stoga su ovakva rješenja kao što su biciklističke staze više nego dobrodošla.
Gradonačelnik Bosilj rekao je kako oni i dalje slušaju svoje sugrađane.
- Zbog toga je napravljeno ovo prometno rješenje, gdje se od Ulice Ognjena Price, ovdje na Preradovićevu i Kukuljevićevom ulicom spaja na postojeće biciklističke trase i koridore koje smo uveli prijašnjih godina u Šenoinoj ulici. Ovo je jedna od trajnih mjera, u ovome Europskom tjednu mobilnosti, a imamo i onih privremenih. Svaki put obilježavamo Tjedan jednom trajnom i jednom privremenom mjerom. Privremena mjera je na Trgu Slobode koji je danas zatvoren za promet, gdje će biti više od 150 vrtićkih mališana, gdje će Zajednica sportskih udruga propagirati što više kretanja, zdravog života i apeliram na naše sugrađane: Krećite se što više, krećite se pješice, krećite se biciklima. Ako se već vozite automobilima, vozite se zajednički – poručio je Bosilj.
Dodao je da Grad Varaždin potiče i razvoj javnog prijevoza.
- Mogu reći da ćemo s našim busekima, od početnih niti 30 tisuća ljudi koji su se prevozili, imati više od 100 tisuća prevezenih putnika u ovoj godini i mislim da smo na dobrom putu da kombinacijom javnog prijevoza, kretanja, biciklističkih staza, pretvorimo Varaždin u grad kakav priliči Hrvatskoj i Europi – zaključio je Bosilj.
Marković se prisjetio starih vremena kada su građani onima koji su se biciklom vozili u krivom smjeru spuštali gume, a danas pak se naplaćuju prilično visoke kazne.
- Zato smo uspjeli, zahvaljujući našim tehničkim službama i projektantima, naći rješenje koje zadovoljava prometne propise, da vi kada dolazite ne samo s Banfice, nego i iz Čakovca, idete direktno prema Korzu i na ovaj način možete doći do transverzale Šenoine i praktički smo otvorili cijeli centar grada za bicikliste. Vidjeli smo na implementaciji da stupiće treba pomaknuti još 20 centimetara i neke stvari ćemo odmah promijeniti, a stavit ćemo stupiće i u Šenoinoj – pojasnio je Marković.
Poručio je da svi zajedno moramo naučiti disciplinu u prometu – pješaci, biciklisti i vozači automobila.
- Jako puno ljudi ne zna osnovna prometna pravila i zato ih i krše. Upravo stoga, treba graditi infrastrukturu koja će voditi pješake tamo gdje treba, dakle po nogostupima, treba maksimalno izbjegavati miješanje pješaka i biciklista. To su moderna prometna rješenja koja Europa potiče. Sve ovo što radimo kroz uspornike, kamere, biciklističke staze, javni prijevoz koji će biti sve dostupniji građanima, radimo zato da svi budemo što sigurniji u prometu. Moramo voditi brigu i o vozačima automobila i raditi dodatna parkirna mjesta, ali želimo polako smanjivati broj automobila, a povećavati broj alternativnih prijevoza i mislim da smo na dobrom putu da to kroz određeni broj godina i postignemo – zaključio je Marković.
ak/vzaktualno.hr