U hotelu Well u Termama Tuhelj u utorak je svečano otvoren trodnevni 18. Kongres hrvatskog kampinga, najvažniji godišnji događaj za hrvatsku kamping industriju.
Od svog prvog izdanja 2007. godine Kongres je ugostio više od 4400 sudionika i time aktivno doprinio rastu ove prosperitetne grane hrvatskog turizma.
Ovogodišnji Kongres u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske održava se od ponedjeljka do srijede, a budući da slavi svoju punoljetnost, program je bogatiji i raznovrsniji no ikad, sa stručnim predavanjima, velikim izložbenim dijelom te brojnim popratnim događanjima.
Sudionici će imati priliku upoznati najnovije europske i hrvatske trendove u kampingu, raspravljati o pozicioniranju hrvatskog kamping proizvoda u europskim okvirima, osvrnuti se na ovogodišnje rezultate naših konkurentskih tržišta, a neće izostati ni osvrt na sve prisutniji AI u poslovnim procesima te održivost rada poput obavezne implementacije ESG izvještavanja u redovno poslovanje.
Kongres je otvorio Veljko Ostojić, predsjednik Kamping udruge Hrvatske koji je istaknuo da Hrvatska kontinuirano ulaže u kvalitetu, a tehnologija je sastavni dio kvalitete.
- Mislim da se značajan početni korak dogodio s koronom, kad je veliki broj kampova i kompanija počeo intenzivnije uvoditi nove tehnologije koje su omogućile da se od prvog kontakta pa do check out i odlaska primjenjuju nove tehnologije, odnosno nema direktnog kontakta za one koji to žele. Pored toga, sve više kampova jako ulaže u uštede energenata, tako da je to odnos prema okolišu kod kampova gdje je okoliš dominantan resurs – istaknuo je Ostojić.
Govoreći o ovogodišnjoj situaciji u kampovima u Hrvatskoj kazao je da je noćenja 1 posto manje nego lani, dodajući da noćenja nisu presudna.
- Ono što je bitno jest da Hrvatska kontinuirano ulaže u kvalitetu, da je prema cijenama koje se postižu najbolja u Europi, odnosno postiže najveće cijene. Činjenica je da su kampovi s pet zvjezdica u špici sezone bili 100 posto puni. Očito se tu vodi računa u odnosu između cijene i kvalitete. Hrvatski kampovi su u zadnjih 10 godina povećali broj noćenja za 30 posto, a kapacitet za 8 posto, tako da je to jedan kontinuirani, ali umjereni razvoj – rekao je Ostojić.
Odgovarajući na pitanje treba li nam više kampova visoke kategorije odgovorio je potvrdno te dodao da je investiranje u kampove povezano s investicijskim potencijalom i planovima kompanija.
- Mislim da možemo reći da smo ove godine započeli konkretna rješavanja dva goruća problema koja su preduvjet za razvoj kampinga, to je pitanje turističkog zemljišta i pitanje pomorskog dobra – zaključio je Ostojić.
Krapinsko-zagorski župan Željko Kolar naglasio je da Zagorje ima stoljetnu tradiciju turizma, vezanog prije svega uz toplice i medicinski turizam, odnosno rehabilitaciju.
- Ono što je u posljednje vrijeme nadogradnja su dodatni sadržaji koji dolaze iz privatnog sektora – kuće za odmor, a na području županije imamo samo dva kampa i to jedan s četiri zvjezdice u Termama Jezerčica i jedan s pet zvjezdica, ovdje u Termama Tuhelj i glamping s pet zvjezdica. S obzirom da smo mi tranzicijska županija i više od osam milijuna automobila prolazi kroz našu županiju prema moru, sigurno da ima puno prostora da napravimo dodatan iskorak i da nudimo još više ovakvih sadržaja – kazao je župan.
Izjavio je i kako je dobro što spomenuta dva kampa imaju velik rast dolazaka i noćenja te da se može konstatirati da su najveća ulaganja i najveći iskorak u kvaliteti usluge i investicije vjerojatno bile u kampingu, u odnosu na hotele.
- Nekada kada se razmišljalo o kampingu, to je bio nekakav robinzonski turizam. Danas se u kampingu s pet zvjezdica, masovno koriste najnovije tehnologije i nije bez razloga što su kampovi bili popunjeni usred sezone u 100 postotnom iznosu. Ono što mi u Zagorju radimo, ono što je tendencija u posljednje vrijeme u Hrvatskoj je da se bavimo turizmom svih 365 dana u godini. Naš kulturni turizam, Muzeji Hrvatskog zagorja su sastavnica naše ponude, a ono što imamo, kao jedina regija u Hrvatskoj, imamo kompletan europsko zaštićeni menu, a to su purica, mlinci i štrukli. Sada radimo na zaštiti naših autohtonih zagorskih vina na europskoj razini – rekao je Kolar.
Robert Pende, ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost turističkoga gospodarstva u Ministarstvu turizma i sporta je govoreći o razvoju kampinga istaknuo da su u posljednjih pet do šest godina značajno povećani standardi u hotelima.
- Trenutno u kampovima imamo oko 36 ili 37 posto objekata s 4 i 5 zvjezdica od ukupnog broja kampova, što je značajan rast u odnosu na ranije. No ono što je vrlo bitno i što je za sektor i za nas u Ministarstvu je da smo donošenjem Uredbe o raspolaganju turističkim zemljištem omogućili investicije u svim onim kampovima u kojima to dosad nismo mogli zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa. Riječ je o stotinjak kampova i mislim da će to rezultati još značajnijim investicijama u sljedećih nekoliko godina – izjavio je Pende.
Dodao je da je gotovo siguran da će investicije u velikim hotelskim kućama, one koje su proizašle iz pretvorbe, odnosno privatizacije, biti u sljedećem periodu značajnije u kampove, nego u hotelske objekte koji su već manje-više obnovljeni i podignut je njihov standard kvalitete.
Najavio je i da će vjerojatno sutra biti objavljen novi HBOR-ov program iz višegodišnjeg financijskog okvira koji će omogućiti nove investicije u kampove.
Adriano Palman, direktor Kamping udruženja Hrvatske istaknuo je da Hrvatska kamping industrija pokriva oko 25 posto dolazaka i noćenja hrvatskog turizma uopće te da je to jak sektor koji je posljednjih godina vrlo mnogo ulagao u kvalitetu.
- Danas smo mi po svim pokazateljima drugi u Europi po kvaliteti naših kampova. To je vrlo dobra pozicija, a i cjenovno smo dobro pozicionirani. Godina nam je skoro pa gotova jer glavninu brojki ostvarujemo u sezoni. Dok smo kraj osmog mjeseca dočekali s laganim plusom, deveti mjesec zbog pogoršanja klimatskih uvjeta donio nam je nešto lošije rezultate, tako da ćemo ovu godinu završiti s nekih 1 posto minusa po broju noćenja, a financijski ćemo biti svakako u plusu. Treba istaknuti da je to nama druga ili treća najuspješnija godina uopće, u našem kamping sektoru. Za 2025. moramo biti jako oprezni i definirati pravi omjer cijene i vrijednosti za naše goste - rekao je Palman.
Danas i sutra na Kongresu će se održati niz okruglih stolova s aktualnim temama vezanim uz kamping turizam, a dodajmo i da je posebna atrakcija izložbeni dio kongresa koji uključuje najnovije modele mobilnih kućica, glamping šatora te inovativne prateće tehnologije.
Okupljanje će tradicionalno završiti svečanom dodjelom nagrada najboljim kampovima.
ak/vzaktualno.hr