Tijekom nedavne akcije spašavanja na Sljemenu, spašavatelji HGSS-a - Stanice Zagreb naišli su na neuobičajenu situaciju.
Naime, osoba koja se izgubila nije odmah kontaktirala 112, već je pomoć pokušala potražiti putem umjetne inteligencije
- Chatbot joj je, savjetovao da krene niz potok, što ju je dovelo u još teži teren i u veće probleme. Zabrinjavajuće je to što joj chatbot niti u jednom trenutku nije savjetovao da nazove broj 112. Srećom, osoba je pronađena ubrzo živa i neozlijeđena – objavio je HGSS na svojoj stranici na Facebooku.
Napominju kako u trenucima panike ljudi često pokušavaju pronaći najbrže rješenje, ono koje im se čini logičnim i dostupnim.
- Tehnologija nam svakodnevno nudi privid sigurnosti, ali u prirodi vrijede drukčija pravila: baterija se prazni, signal nestaje, a pogrešna odluka može značiti ozbiljan problem. U akcijama spašavanja presudni su iskustvo, procjena i ono što nijedan algoritam ne može izračunati ljudska odluka.
Na kraju, poruka ostaje ista kao i prije:
Kad se izgubiš zovi 112.
Ostani na mjestu, slijedi upute spašavatelja i čuvaj bateriju mobitela.
Umjetna inteligencija će mijenjati svijet, ali dok god u jednadžbi spašavanja postoji čovjek u nevolji, u formuli mora ostati i čovjek koji ide po njega – poručuju iz HGSS-a.
izvor i foto: FB - HGSS
vzaktualno.hr








