U petak, 21. i u ponedjeljak, 24. travnja 2017. godine u svim objektima Dječjeg vrtića „Varaždin“ (Aleja, Biškupec, Dravska, Gortanova, Koprivnička, Kozarčeva, Kućan, Trakošćanska) održane su aktivnosti u sklopu globalne akcije „Zelena čistka 2017.“ Odgojitelji su zajedno s roditeljima djece polaznika vrtića, a koji su se dobrovoljno odazvali pozivu, zajedničkim snagama učinili vanjske prostore svojih vrtića ljepšim i ugodnijim za boravak djece. Akciji se pridružila i tvrtka „Parkovi“ koja je svim objektima donirala sadnice cvijeća i zemlju za sađenje istog. Cvijeće se sadilo u obojane automobilske gume, u teglice, uređivale su se gredice (s cvijećem i sa začinskim biljem), pograbljane su suhe grančice, uređivali su se pješčanici, bojale su se ograde, uklanjalo smeće i dr. Ekološke aktivnosti dio su kurikuluma odgoja za održivi razvoj, a osim razvijanja ekološke svijesti bile su usmjerene poticanju razvoja partnerskih odnosa s roditeljima i lokalnom zajednicom, koje se već dugi niz godina provode u DV „Varaždin“.
Istoga dana, netom nakon „Zelene čistke“, u večernjim satima, u svim objektima Dječjeg vrtića „Varaždin“ održala se i zajednička aktivnost djece, roditelja i odgojitelja povodom obilježavanja „Noći knjige 2017“. Odgojitelji su pripremili prostorno-materijalno okruženje primjereno aktivnostima čitanja i slušanja. Čitale su se razne slikovnice, a naglasak je bio na primjerenosti slikovnice dobi djece, te načinu čitanja (dijaloško čitanje). Budući da se na tržištu mogu naći razne slikovnice, ovo je bila prilika i za edukativni dio za roditelje koji su održali odgojitelji i pedagoginja vrtića. Osim slikovnica koje se nalaze u ponudama knjižnica i knjižara, bila je ovo prilika i za predstavljanje slikovnica koje su djeca sama izrađivala bilo u tiskanom ili digitalnom obliku. Digitalizaciji i interaktivnosti slikovnice doprinijele su i volonterke Fakulteta organizacije i informatike koje su dječje priče prenijele u digitalni format. Valja istaknuti poseban trud svih uključenih. Priče su čitale odgojiteljice, djeca, ali i roditelji, djedovi i bake. Nakon čitanja (i slušanja) priča, uslijedile su razne edukativne radionice (izrada lutaka, dramske improvizacije, kazališta sijena i sl.). Aktivnosti čitanja priča (i slušanja) dio su svakodnevnih aktivnosti planiranih kurikulumom vrtića, ali je i ovom prilikom naglasak stavljen na razvoj partnerskih odnosa svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa (djeca, roditelji, odgojitelji, stručni suradnici, lokalna zajednica).
www.vzaktualno.hr