Zamišljena kao učionica na otvorenome Drvna radionica dio je školske zadruge „Šestica“ te je privukla brojne učenike koji uživaju u učenju i radu na svježem zraku. Dosadašnji rad pokazao je kako učenici više uživaju u učenju, opušteniji su, komunikativniji, skloniji timskome radu te razvijaju svoje samopouzdanje obavljajući različite zadatke.
Zadruga „Šestica“ poznata je već po brojnim aktivnostima unutar različitih svojih grupa: Cvjećarska sekcija, Keramičarska sekcija, Fotografska grupa, Domaćinstvo, Zdravi tjedan. Najmlađa grupa, Drvna radionica, privukla je velik broj učenika koji vole učenje i praktičan rad.
Kako bi sama radionica zaživjela, bila je potrebna podrška škole. Ravnatelj Mario Stančić prepoznao je vrijednost radionice te je škola nabavila potrebne uređaje i materijale kako bi učenici mogli raditi na svom glavnom proizvodu, a to je klupa. Sama radionica prije svega je nastavak tehničke kulture, ali učenici stječu znanja i vještine iz različitih područja. Ravnatelj Stančić napominje kako je uočeno da učenici vole praktičan rad, učenje na otvorenome te uporabu različitih alata i tehnike. Najvažnijim smatra što učenici korisno ispunjavaju svoje vrijeme te na taj način postaju korisni građani. Značajno je to upravo zbog toga što učenici rade klupe kako bi boravak u školi učinili ugodnijim svim njenim učenicima. Klupe bi trebale naći svoje mjesto na novouređenome Školskome trgu na kojem učenici odmaraju i druže se između školskih satova. S obzirom na to da VI. osnovna škola Varaždin ima status Eko-škole, ravnatelj Stančić dodatno naglašava vrijednost radionice jer učenici recikliraju drvo korištenjem starih paleta te na taj način smanjuju opterećenje okoliša i razvijaju svijest o potrebi njegova očuvanja.
Svaki početak je težak, a to je dobro poznato i učitelju Dariju Mijaču zaduženome za vođenje Drvne radionice. On je već bio uključen u rad zadruge, i to u grupi Domaćinstvo. Tih početaka ovaj svestrani učitelj prisjeća se s osmijehom. Kaže kako je tada znao samo zabiti čavao te na različitim internetskim stranicama istraživati kako raditi s drvom i proučavati različite videozapise. Od tada je zahvaljujući njegovom, ali i trudu učenika, ova radionica postala organizirana i produktivna te može, uvjereni smo, konkurirati svojim proizvodima različitim tvrtkama na tržištu. Učitelj Mijač prije svega pohvaljuje učenike za koje tvrdi da su jako dobri, pametni i vrijedni. Nalaze se jedanput ili dvaput tjedno, ovisno o potrebama i mogućnostima za rad. Za sad još uvijek rade u manjim grupama jer učenici još uvijek uče. Prije samoga rada s drvom, morali su steći različita znanja o vrstama drva i kako postupati s njim kako bi se što duže očuvalo. Koriste prirodne materijale, stavljaju naglasak na ručni alat te koriste različite stolarske metode kako bi dobili što kvalitetniji i otporniji proizvod.
Učenici cijene što imaju priliku raditi vlastitim rukama te stjecati praktične vještine. Svaki od njih upoznat je s procesom proizvodnje klupe te spremno objašnjavaju kako rade. Bitno je naglasiti kako se vodi briga o sigurnosti učenika koji u svakoj fazi proizvodnje imaju prikladnu zaštitu poput rukavica, zaštitnih naočala, maski, čepića za uši i slično. Kreću od starih paleta koje im doniraju te bez njih njihov rad ne bi bio moguć zbog čega su iznimno zahvalni svima koji im pomažu. Paletu rastavljaju vadeći iz nje čavle te provjeravaju drvo. Nakon toga drvo šmirglaju i bruse kako bi bilo glatko. Slijede mjerenje i rezanje drva prema potrebnim dimenzijama te lijepljenje. Obavezno provjeravaju je li proizvod stabilan i čvrst nakon izrade jer i oni žele kvalitetan proizvod te zadovoljne korisnike i kupce. Na kraju preostaje samo još zaštiti drvo lakovima te obojati u željenu nijansu. Proizvod u konačnici izgleda rustikalno jer smatraju kako su sada takvi proizvodi popularni na tržištu.
Učitelj Mijač upravo razvijanje poduzetništva kod učenika smatra bitnom stavkom rada zadruge. Zbog toga učenici ne rade samo praktično, nego na nastavi informatike izrađuju financijski plan prema kojem predviđaju koliki će biti njihovi troškovi, uključuju trošak rada te računaju po kojoj bi cijeni proizvod trebalo prodati kako bi se ostvario profit. Za sada su izradili četiri smeđe klupe od paleta te dovršavaju 13 klupa od masivnog drveta. Potrebno im je oko dva tjedna za izradu jedne klupe koju je moguće kupiti u školi te na različitim prodajnim izložbama. Poznato im je koliko je u poslu važan i marketing, a o njemu vodi brigu Multimedijska grupa koju također vodi učitelj Mijač. S obzirom na količinu truda i ljubavi učenika prema radu, svaka cijena čini se premalom, ali svaki prihod učenicima puno znači jer na taj način nabavljaju nova sredstva potrebna za rad u svim grupama zadruge.
Učenici su oduševljeni radom i konačnim proizvodom, uživaju u društvu te jedva čekaju da razvesele sve svoje prijatelje klupama koje će moći koristiti na Školskome trgu. Sve to za njih nema cijene te bi radili i mnogo više da se ne susreću s nedostatkom materijala ili sredstava. Uvjereni smo kako će i ostali prepoznati vrijednost ovakve radionice te u skladu sa svojim mogućnostima poticati učenike kako bi stekli znanja i vještine potrebne za život i pozitivno razvijali svoju ličnost cijeneći rad, suradnju i pomaganje drugima.
Tekst i foto: VI. osnovna škola Varaždin