U Hrvatskoj je prošle godine prodano 50.769 novih osobnih automobila, što je 15,1 posto više nego godinu ranije, kada ih je prodano 44.106, podaci su Promocije plus koje prenosi Jutarnji.hr.
Najviše je novih vozila, odnosno 7.116, lani prodao Volkswagen (VW) i tom proizvođaču pripada prodajni udjel od 14 posto. Škoda, članica istog koncerna, na drugom je mjestu najprodavanijih s 4.722 prodana vozila i udjelom u prodaji od 9,3 posto, dok je treći Opel s 4.652 prodana primjerka i prodajnim udjelom od 9,2 posto. Tek nešto manji udjel ima četvrti proizvođač Renault (4.597 vozila, udjel 9 posto) te peti Ford (3.579 prodanih vozila i udjel 7 posto). Audi je prošle godine u Hrvatskoj prodao 1.819 novih automobila, BMW 1.326, a Mercedes samo pet vozila manje. Lani je prodano i 57 Porschea, 51 Jaguar, 29 Infinitija, 7 Lexusa i 4 Tesle. Najprodavaniji prošlogodišnji modeli bili su Škoda Octavia (2.464 prodanih), Renault Clio (2.292), Ford Focus (2.271), VW Golf (2.074) i Opel Astra (1.741).
Još uvijek se više prodaju "dizelaši"
Lani je u Hrvatskoj prodano 27.831 automobil na dizelski pogon i imali su udjel od 54,8 posto, dok su benzinci na udjelu od 43,5 posto, odnosno njih je prodano 22.075 komada. Istovremeno su put do kupca pronašla i 502 hibrida, dok je udio potpuno električnih vozila i dalje mizeran - 2017. godine prodana su svega 22.
Podsjetimo kako se u zlatnim vremenima prije krize prodaja kretala prema 100.000 prodanih novih vozila godišnje, a veliki udjel u prodaji odnosio se na privatne kupce, građane.
www.vzaktualno.hr