Kao što je i najavljivano, u novoj su nas godini dočekala nova pravila prilikom registracije osobnih vozila. Najveća je novost to da se pri izdavanju tablica, registraciji i promjeni vlasništva više ne treba ići na policiju, već taj posao odrađuju stanice za tehnički pregled, piše tportal.hr.
Prilikom svakog tehničkog u stanici za pregled plaća se i 115 kuna za produljenje prometne i ostale dokumentacije, što se prije na policiji moglo napraviti za pet kuna, a zbog čega dio građana već negoduje. No ovjera prometne samo je jedna od pet naknada koje se plaćaju prilikom tehničkog. U samom startu potrebno je platiti sam pregled, što u prosjeku košta oko 200 kuna, ovisno o stanici u kojoj registrirate.
Dodatan trošak je ekotest koji, primjerice, za benzinca prosječne zapremnine motora i snage te starog pet godina košta oko 120 kuna, što trošak pregleda ispravnosti vozila diže na 320 kuna, a tu su, naravno i neizbježno, i administrativne pristojbe. Prva je naknada za ceste od 374 kune. Na nju treba dodati i 38 kuna posebne naknade za okoliš, što ukupan trošak tehničkog, bez poreza i police obveznog autoosiguranja ili kaska, diže na 732 kune. I još nismo gotovi jer tu je i porez na cestovna motorna vozila koji na ovom primjeru posve uobičajenog benzinca od 1600 kubičnih centimetara zapremnine motora doseže i do 500 kuna, što trošak cijelog procesa podiže na 1232 kune.
U nekim stanicama za tehnički pregled cijena tehničkog pregleda i ekotesta može biti nešto niža ili viša u odnosu na konkurenciju, no u stvarnosti nema velikih cjenovnih razlika među glavnim igračima poput Centra za vozila Hrvatske i HAK-a.
Vrijei istaknuti i da se osim produljenja važenja i izdavanja prometnih dozvola, u stanicama za tehnički od 1. siječnja može napraviti i promjena vlasništva nad vozilom, prva registracija i odjava vozila. Prijenos vozila u Hrvatskoj stoji 122 kune - 57,5 kuna za poslove koji prethode novoj registraciji i 54,5 kuna za izdavanje nove prometne, piše tportal.hr.
www.vzaktualno.hr/tportal.hr