Atraktivni turistički proizvodi koji povezuju turističke centre kao što su gradska središta, baština i drugo sa zanimljivim proizvodima, običajima i događajima iz zaleđa u zanimljive sadržaje sve više nedostaju, a bogata baština ovog područja nije dovoljno prepoznatljiva. Upravo zbog toga Grad Ludbreg odlučio se uključiti u projekt „Zeleno želimo“ koji je odobren u okviru Programa suradnje Interreg V-A Slovenija-Hrvatska.
Prijavitelj projekta je Poljoprivredno šumarski zavod Murska Sobota, a partneri s hrvatske strane projekta su Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Varaždin, Grad Ludbreg, Turistička zajednica grada Varaždina. Kao pridruženi partneri na projektu uključeni su i Grad Varaždin te Turistička zajednica Grada Ludbrega.
Glavni cilj projekta je stvoriti i implementirati nove turističke sadržaje na projektnom području na temelju aktivnog uključivanja kulturne i prirodne baštine, u kombinaciji sa sadržajem iz ruralnih krajeva koji okružuju gradove, te ciljnim skupinama omogućiti nova iskustva i sadržaj kroz održivi turizam.
– Projekt će povezati registriranu prirodnu i kulturnu baštinu u području u zajednički prekogranični turistički proizvod, zajedno sa svojim zaleđem, što će rezultirati s više zanimljivih sadržaja, a time i aktivnijom prodajom baštine tog područja kroz turizam. Ovaj projekt će time uspostaviti zanimljiv turistički proizvod, koji će biti namijenjen različitim ciljnim skupinama, a posebna pozornost posvetit će se obiteljima i grupama. Specifičnost proizvoda bit će upravo njegova raznovrsnost, što znači da će se unutar njega formirati veza između različitih vrsta registrirane materijalne i nematerijalne kulturne i prirodne baštine s različitim ruralnim sadržajima – rekla je Josipa Grđan, voditeljica Odsjeka za poduzetništvo, turizam i razvojne projekte u Gradu Ludbregu.
Kroz projekt nastat će i četiri različita mikroproizvoda koji će biti povezani u zajednički proizvod, a svaki od njih će imati drugačije polazište u smislu baštine i sadržaja u zaleđu. Svi mikroproizvodi zajedno će formirati zanimljivu cjelinu sa sadržajem koji će biti od interesa za široku populaciju. Svaki pojedini mikroproizvod će se temeljiti na jedinstvenom ishodištu, uzimajući u obzir ponudu pojedinog mikropodručja – priroda i kretanje, gastronomija, zanati i rukotvorine i vina. Obzirom da je upravo vino poznati ludbreški peti element nedavno je na jednoj od lokacija Ludbreške vinske ceste održana prezentacija projekta.
Prezentaciji projekta nazočio je i Antun Šimić, predsjednik Gradskog vijeća koji je pozdravio ovakvu inicijativu.
– Cilj nam je da ovaj projekt uspije jer između ostaloga povezuje i organizacije civilnog društva u stvaranju prepoznatljivog proizvoda – poručio je Šimić.
U projekt će se tako uključiti i Žene iz Centra svijeta, KUD Anka Ošpuh, Ludbreška vinska cesta, Trsek, Agroturizam Požgaj, Seoski turizam Grofovska klet, OPG Havaić Vladimir i OPG Balenta Martina. Projekt traje do kraja veljače 2020. godine.
www.vzaktualno.hr