Kupite li danas uređaj s oznakom A+++ kao stupnjem njegove energetske učinkovitosti, znajte da će isti takav od 1. ožujka nositi oznaku B, piše Poslovni dnevnik. To, međutim ne znači da će vam televizor, perilica ili mikser preko noći ‘gutati’ više kilovata pa biste žalili što ste se žurili s nabavkom, već je stvar da ćemo odsad moći lakše uspoređivati efikasnost samih aparata. I prema tome odabrati “pravi”, koji je štedljiviji.
Europska unija, naime, od ožujka za kućanske uređaje uvodi nove i, tvrdi se, poboljšane energetske oznake (ocjene), prepoznatljive po bojama, od tamno zelene koje označavaju najmanje trošne do crvene koja predstavlja uređaje najniže energetske učinkovitosti. Oznake i boje na ljestvici ostaju, ali im se raspon zapravo smanjuje, evo kako to objašnjavaju iz Energetskog instituta Hrvoje Požar u Zagrebu:
“Danas je većina proizvoda na tržištu u prva tri energetska razreda, jer su uređaji postali sve energetski učinkovitiji. Stoga je najvažnija promjena revidirani sustav ocjenjivanja, koji će se kretati od A do G. Više neće biti dodataka za plus (npr. A +++), što će oznaku učiniti jednostavnijom i lakšom za razumijevanje. Uređaj koji trenutačno ima klasifikaciju A +++ mogao bi dobiti ocjenu B prema novoj ljestvici energetske učinkovitosti. To ne znači da je uređaj odjednom manje energetski učinkovit. Samo znači da je proizvod ocijenjen na novoj ljestvici, što potrošačima olakšava odabir onog koji im odgovara i motivira proizvođače da postanu bolji. Ostala važna poboljšanja uključuju: QR kôd koji će dovesti do dodatnih i detaljnih informacija o proizvodu, dizajn cijele naljepnice i izmijenjeni, intuitivniji piktogrami”, navode s Instituta, koji je u Hrvatskoj partner projekta Label2020.
Od uvođenja na tržište 1994. godine, energetska oznaka jedna je od najuspješnijih inicijativa Europske unije za potrošače, pomažući im odabir energetski učinkovitih proizvoda, istovremeno dajući važan doprinos postizanju energetskih i klimatskih ciljeva EU. Tijekom posljednjih 25 godina energetska oznaka EU postigla je velik uspjeh u pomaganju potrošačima u usporedbi i odabiru pravih proizvoda.
Cijeli tekst pročitajte ovdje.
vzaktualno.hr/poslovni.hr