Advent u Varaždinu 2024. ponovno je najljepši, ali je i rekordan! U gradu je, naime, od 29. studenoga prošle, do 6. siječnja ove godine bilo rekordnih 200 tisuća posjetitelja, no manifestacija je ispisala i nove rekorde u turističkim i gospodarskim rezultatima.
U vrijeme Adventa u Varaždinu, prema podacima iz sustava eVisitor, ostvareno je značajnih 29 posto više dolazaka i 22 posto više noćenja nego u istom razdoblju prošle godine, a među gostima su prednjačili posjetitelji iz Slovenije, Austrije, Njemačke i Italije.
Turističke brojke prate i podaci Porezne uprave Varaždin koji pokazuju da je u razdoblju adventa na području grada generiran ukupni promet u ugostiteljstvu i trgovini u iznosu od 57,5 milijuna eura što je u usporedbi s adventom 2023. povećanje od 13 posto, dok je broj izdanih računa porastao za 5 posto.
Uz zahvalu svima koji su kreirali još jednu lijepu, i ovoga puta najljepšu adventsku priču, gradonačelnik Neven Bosilj osvrnuo se na dio iznesenih brojki, uz napomenu da se ljudi često pitaju što Grad Varaždin ima od toga.
- Grad Varaždin ima doslovce samo 2 posto od poreza od prometa na potrošnju koji je bio u ugostiteljstvu, otprilike 7 milijuna eura u razdoblju Adventa, što je 140 tisuća eura. Ali ne možemo gledati samo kroz to jer dobiva i Turistička zajednica i za smještaj, 1,80 eura po boravišnoj pristojbi i kada sve to brojimo, na pozitivnoj smo nuli. No mi smo u toliko velikom plusu što se tiče medijske promocije, samih sadržaja koje pružamo, turista koji dolaze u naš grad i pronose dobar glas o njemu – rekao je Bosilj.
Na klizalištu uživalo čak 30 tisuća klizača
Drugo najveće klizalište na otvorenom u Hrvatskoj ove je godine privuklo čak 30 tisuća klizača te je po prvi put bilo opremljeno specijaliziranim pomagalima za klizanje koja su omogućila 300-tinjak osoba s invaliditetom i njihovim pratnjama, čime je Varaždin postao prvi grad u Hrvatskoj koji je realizirao ovako inkluzivan i društveno odgovoran projekt.
- Mislim da bi trebalo skupiti pozitivne recenzije, sva pisma i e-mailove koje smo dobili upravo od osoba s invaliditetom i njihovih roditelja ili pratitelja jer takav oblik inkluzije doista nije imao nitko u Hrvatskoj – naglasio je gradonačelnik.
Pozvao je Hrvatsku turističku zajednicu i Ministarstvo turizma i sporta da prate Varaždin, za što postoji više razloga.
- Od 57 milijuna eura koji su se okrenuli u ovih mjesec dana u Varaždinu, 20 posto svega ide u državnu blagajnu, odnosno 11,5 milijuna eura. Molimo državu da nas prati i da nam bar dio toga vrati kroz natječaje HTZ-a i Ministarstva turizma, da bismo sljedeće godine mogli biti još bolji – istaknuo je Bosilj.
„Čarobni” hitovi Adventa
Čarobni grad Djeda Mraza bio je apsolutni hit, privukavši čak 50 tisuća posjetitelja, od kojih je polovica njih prošla kroz njegovu glavnu atrakciju, čarobni lift. Djed i Baka Mraz podijelili su čak 233 kilograma bombona.
Najljepši vidikovac na blagdanski okićenu povijesnu jezgru i ove je godine bio panoramski kotač u čijoj je vožnji uživalo 15 tisuća.
Adventska ponuda uključivala je 31 glazbeni program, 55 besplatnih radionica koje su okupile gotovo 600 sudionika, dok je Baka Mraz za mališane iz vrtića i građanstvo ispričala 60 priča. Na ulicama i trgovima predstavila su se 24 izlagača, a bogata gastronomska ponuda bila je dostupna na 23 ugostiteljske kućice.
Promocija manifestacije također je zabilježila odlične rezultate
Web stranica Adventa u Varaždinu ostvarila je rekordnih 384 tisuće pregleda što je povećanje od 19% u odnosu na Advent 2023. dok je broj novih korisnika porastao za 28%. Objave na Facebook stranici Adventa u Varaždinu dosegle su milijun i 554 tisuće korisnika, dok je doseg objava na Instagramu obuhvatio više od 195 tisuća korisnika.
Na društvenim mrežama ostvareno je ukupno 3,3 milijuna impresija, a na Google Ads-ima dodatnih 1,5 milijuna impresija.
- Posebno se ponosimo činjenicom da je Advent u Varaždinu obranio naslov najljepšeg adventa u Hrvatskoj po izboru posjetitelja Facebook publike portala Gradonačelnik.hr, ali i po odluci žirija koji je ove godine prvi put sudjelovao u izboru. Ovo priznanje rezultat je zajedničkog rada i predanosti svih uključenih u organizaciju ove manifestacije. Grad Varaždin osigurao je financijsku i logističku podršku, tvrtka Ice Wonderland i Gradska tržnica Varaždin organizirali su Ledenu čaroliju, agenciji PR Lady vodila je Advent na Stančiću, a važnu ulogu u stvaranju čarobne adventske priče imali su i djelatnici Čistoće, Parkova, policije, vatrogasaca, zaštitarske službe, tehničke ekipe, ekipe zadužene za elektroinstalacije do naravno ekipe Turističke zajednice grada Varaždina i njezinih suradnika koja je bila glavni organizator Adventa – rekla je direktorica Turističke zajednice grada Varaždina, Jelena Toth.
Dodajmo kako u prilog prepoznatljivosti i privlačnosti destinacije Varaždin tijekom cijele godine govore i podaci iz sustava eVisitor za 2024. godinu prema kojima je ostvareno 7 posto više dolazaka u odnosu na prethodnu godinu, dok su noćenja ostala na razini 2023. godine. Udio dolazaka i noćenja stranih gostiju gotovo je 60 posto, a među njima prednjače turisti iz Njemačke, Poljske, Italije, Austrije i Slovenije.
[caption id="attachment_399328" align="alignnone" width="750"] default[/caption]
ak/vzaktualno.hr