U Hrvatskom saboru u petak se raspravljalo o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a u raspravi je sudjelovala i predsjednica varaždinske Županijske organizacije SDP-a, saborska zastupnica Barbara Antolić Vupora.
U cijelosti prenosimo priopćenje:
Zakonu o sigurnosti prometa na cestama iz 2008. godine ovo će biti već jedanaeste izmjene i dopune te je potreban novi zakon. Postoje brojni problemi poput 2,7 milijuna prometnih znakova, a kojih prema mišljenju struke treba biti dvostruko manje. Uz to, ograničenja brzina na državnim cestama izmjenjuju svakih 500 do 1000 metara što često zbunjuje vozače, a kazne za prekoračenje brzine su drastične.
Trebalo bi poraditi i na učinkovitijoj provedbi kaznenih odredbi, kao i na edukaciji, a kako bi se smanjio velik broj prometnih nesreća nužno je sustavno i preventivno djelovati.
-Kazne za prekršitelje u prometu koji ugrožavaju imovinu, zdravlje i živote drugih sudionika u prometu ne smiju biti „popularne“, ali niti nepravedne. Zbog toga propisi moraju biti jasni, jednostavni, razumljivi i jednoznačni, a sada to nisu niti se slično predlaže – naglašava Antolić Vupora. Pozvala je i da slijedimo pozitivne primjere Europske unije.
Naime, prema Zelenom planu Europske unije potiče se korištenje bicikla, a u Hrvatskoj su mreže biciklističkih staza vrlo slabo razvijene, a nerijetko staze nisu ni adekvatno obilježene i odvojene za neometanu i sigurno vožnju.
Iako je trend tzv. zelenih prometnih rješenja u vidu električnih vozila, romobila, bicikala već zahvatio Hrvatsku, Antolić Vupora opominje kako takva prometala zbog svoje snage i bešumnog kretanja u kombinaciji s nesavjesnim vozačima mogu biti i pogubna za ostale sudionike u prometu. Predlaže donošenje posebnog pravilnika o sigurnom korištenju svih vrsta vozila na električni pogon.
Određenih područja sigurnosti prometa treba prepustiti jedinicama lokalne i regionalne samouprave koje bi ih, u skladu sa svojom prometnom infrastrukturom i urbanističkim uređenjem, mogle najbolje regulirati.
vzaktualno.hr