Najveća boljka Grada Varaždina uskoro bi mogla postati povijest. Naime, kako je najavio gradonačelnik Neven Bosilj, Grad je došao pred sam cilj, a za rješavanje bala potrebno je ići u kreditno zaduženje.
-Prošli tjedan sam bio u bankama i Ministarstvu financija vezano uz zaduženje Grada. Mi imamo definirano od države da će nam pokriti 40 posto projekta sanacije, 60 posto moramo osigurati u proračunu što će se osigurati kreditnim zaduženjem i nakon toga nam daje suglasnost Ministarstvo financija. Kad donesemo proračun s tim papirom idemo u Ministarstvo gdje smo već definirali po kojim kontima moraju biti i na koji način koncipirane stavke. Tako da tu ne očekujem nikakve zapreke i nakon toga potpis ugovora i bale se moraju ukloniti u roku od 18 mjeseci – najavio je Bosilj.
Procijenjeni iznos sufinanciranja države je otprilike 145 milijuna kuna + PDV, dok je Grad u ovogodišnjem i projekcijama proračuna za sljedeće dvije godine predvidio 180 milijuna kuna.
-Očekujem da ćemo dobiti i nekakve jeftinije ponude, ali problem u tome je situacija na tržištu i inflacija takva kakva jest. Diskotna stopa novca i inflacija danas je ta cijena gotovo puta dva u odnosu na recimo 2008. godinu – rekao je Bosilj.
Budući da se Grad s problemom baliranog otpada nosi već 17 i pol godina, porasla je i sama cijena, no bez obzira na to, naglašava Bosilj, bale se moraju riješiti, a ovo vidi kao jedini način na koji je to moguće.
-Radili smo striktno po naputcima svih državnih institucija i došli smo pred sam cilj – poručio je gradonačelnik.
A kuda će Grad s otpadom nakon sanacije odlagališta? Bosilj kaže kako ne trebaju novo rješenje budući da se u Brezju ne odlažu bale ni otpad zato su su „neki genijalci kad se radio plan deponija Republike Hrvatske rekli: 'Hvala, Varaždin ne treba ući u taj plan. Mi baliramo otpad'”.
-I Varaždin nije ušao u taj plan i do dana današnjeg to nije promijenjeno. Prema tome Grad Varaždin nema kud odvoziti svoj tekući komunalni otpad. Ja moram za sljedeću godinu osigurati gdje ćemo odvesti 11.500 tona. Razgovaram sa 6, 7 JLS-ova, dogovaram zajedno sa Zoranom Svetecom, direktorom Čistoće i njihovim komunalcima određene deponije – pojasnio je Bosilj te dodao kako cijena zbrinjavanja otpada u Varaždinu i primjerice Čakovcu ne može biti ista s obzirom da ga oni voze u 6 kilometara udaljen Totovec, dok ga Grad Varaždin vozi po pet, šest deponija diljem Hrvatske.
Zbog toga, situacija će biti ista dokle god ne proradi Piškornica.
tklopotan / vzaktualno.hr