HRT-ovoj emisiji "Otvoreno" bilo je riječi o tome treba li Hrvatska umjesto naplatnih kućica na autocestama uvesti druge oblike naplate poput vinjeta. Bilo je riječi i o tvrdnjama da će se dugovi autocesta vratiti za 15 godina, ali i onim izjavama da je autoceste potrebno monetizirati jer je to isplativo.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je da je aktualna Vlada u posljednjih godinu i pol dana, u suradnji sa Svjetskom bankom, krenula u projekt restrukturiranja čitavog cestarskog sektora. Prva faza je bila uspješno završena krajem 2017. godine. Kada je riječ o financijskom dijelu, izdana je euroobveznica od 1,275 mlrd. eura. Ovo danas je veći paket - od 1,800 mlrd. eura. Kada sve zbrojimo, ukupna ušteda u te dvije transakcije je najmanje 50 milijuna eura, a očekujemo da će uštede biti i veće, kazao je Butković.
Inače, Vlada je usvojila pismo sektorske politike prošle godine u ožujku. To je čitav niz mjera koje moramo napraviti unutar cestarskog sektora kako bi ga učinili samoodrživim, odnosno povećali mu prihode i smanjili mu rashode. U tom smislu smo i spojili tvrtke u 2017. godini. Oko 208 ljudi je dobrovoljno otišlo iz sustava, troškovi održavanja su smanjeni za oko 7 posto. Bile su i dvije nepopularne mjere - za oko 5% usklađenje cestarine Hrvatskih autocesta u odnosu na autocestu Rijeka-Zagreb te smo uveli i tu sezonsku naplatu cestarine od 10%.
Ne možemo uvesti takav model da naši ljudi ne plaćaju cestarinu, a turisti plaćaju, izjavio je Butković.
Što se tiče budućeg sustava naplate cestarine sredinom idućeg mjeseca odabrat ćemo konzultante, domaće i strane, kako bi do kraja godine odredili kakav će biti budući model cestarine, naglasio je Butković.
Radimir Čačić, bivši potpredsjednik Vlade, župan Varaždinske županije izjavio je među ostalim da je naprije izračun cijelog koncepta izgradnje autocesta bio pokriven u okviru 17 godina. Bazična cijena računala se na 5 milijuna eura. Sve autoceste koje sam ugovorio i radio bile su rađene za 5 milijuna eura po kilometru. Nakon toga su autoceste ugovorene i rađene za 10 milijuna eura po kilometru. Rok građenja koje sam ja imao bio je 100 kilometara godišnje, a nakon toga se rok četiri puta povećao, dodao je.
www.vzaktualno.hr/HRT