Ako je suditi prema riječima župana Radimira Čačića, danas je u Varaždinu potpisan sporazum o najvećem projektu ikad u Varaždinskoj županiji, a riječ je o Sporazumu o partnerstvu na Projektu povezivanja željeznicom unutar funkcionalne regije Središnje Hrvatske. Riječ je o tzv. brzoj pruzi, novoj trasi pruge od Čakovca i Varaždina, preko Lepoglave i Zaboka, do Zagreba.
Osim našeg, Sporazum su potpisali međimurski župan Matija Posavec i župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar, zatim pomoćnik ministra mora prometa i infrastrukture Alen Gospočić, državna tajnica za promet Nikolina Brnjac i član Uprave HŽ infrastrukture Nikola Ljuban,
- Ovo će biti prva nova pruga u Hrvatskoj o kojoj se uopće razmišlja i prva koja se projektira. Ovog je trenutka u izradi studija koju je naručilo Ministarstvo, na tragu činjenice da je u prometnoj strategiji države uvrštena i ova pruga, dakle povezivanje prometnog područja Varaždina, odnosno ovog sjevernog dijela Hrvatske sa Zagrebom. Sljedeće stepenice su studija izvodljivosti, idejni projekt, studija zaštite okoliša pa onda i glavni izvedbeni projekt i sama realizacija – istaknuo je župan Čačić i dodao:
- Već prvi pokazatelji govore o velikom značaju ovog projekta, o njegovoj fizibilnosti, o tome da Europa ima temelj da sudjeluje u financiranju s 85 posto. Projekt je 60 kilometara ukupno, elektrifikacija, dva kolosjeka, kolodvori, stajališta, tuneli, 17 km nove pruge. To je veliki pomak! Od 400 milijuna eura, kolika je ukupna vrijednost projekta, otprilike 250 milijuna otpada na Varaždinsku županiju, dakle riječ je o najvećem projektu ikad na našem području koji započinje i već je u određenom smislu u realizaciji. Rokovi koje želimo postići su svakako najkasnije kraj 2018., odnosno početak 2019. godine za prijavu projekta i pokušat ćemo biti potpuno spremni. Radimo sve u tom smjeru i zahvaljujemo našim partnerima, županima iz susjednih županija, HŽ Infrastrukturi i posebno Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture koje daje snažnu podršku.
Državna tajnica za promet Nikolina Brnjac složila se sa županom Čačićem da je riječ o zaista značajnom događaju, istaknuvši kako potpisivanje ovakvog sporazuma puno znači za regiju središnje Hrvatske.
- Na taj način uvodimo željeznički sustav, odnosno željeznicu, na ono mjesto gdje i treba biti, gdje je prepoznata po svim strategijama Europske unije, a to je kao primarni modalitet, oblik povezivanja prijevoza putnika i prijevoza tereta. Tako ćemo omogućiti ljudima da kroz kvalitetnije oblike prijevoza, prvenstveno kroz željeznicu, ostaju u svojim mjestima, da se ne iseljavaju. Dakle, na taj način, razvijanjem cjelokupnog prometnog sustava, utječemo i na demografski politiku – naglasila je državna tajnica.
A Nikola Ljuban, član Uprave HŽ Infrastrukture, dodao je kako je potpisivanje ovog sporazuma prvi korak prema toliko željenoj modernizaciji željeznice.
- Kako za vas, ovo je veliki korak i za nas - vrlo velik, zahtjevan projekt, zapravo najveći projekt ikada rađen u Varaždinskoj županiji. Svi smo i suglasni i vrlo zainteresirani da se ovo ostvari! U ovu varaždinsku prugu dugo se nije ništa ulagalo, a znamo svi što je ona značila i za gospodarstvo, i za ljude ovoga kraja. Nova pruga predviđa puno brži dolazak do Zagreba i, naravno, povezivanje unutar same regije, odnosno središta ovih triju županija - naglasio je Ljuban.
Župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar istaknuo je kako su u toj županiji imali sreću da je krenuo projekt elektrifikacije pruge od Zaprešića do Zaboka:
- Već je potpisan ugovor između Ministarstva, SAFO-a i HŽ Infrastrukture i radovi bi trebali početi tijekom ljeta iduće godine, a završiti negdje u prvoj polovici 2021. godine. Značaj povezivanja Međimurske, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije sa Zgarebom s ovakvom brzom, elektrificiranom prugom je od ogromnog značaja, prije svega za razvoj gospodarstva, za mobilnost ljudi. S druge strane mi radimo i masterplan integriranog prijevoza Grada Zagreba, Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije i upravo nam je odobreno više od 15 milijuna kuna bespovratnih sredstava za taj projekt, jer mi moramo Zagreb osloboditi ove velike migracije koja dolazi svakodnevno s automobilima, a to možemo samo ako imamo dobar prigradski željeznički prijevoz. U ovom trenutku, kad bi ta pruga stupila u funkciju, to bi zapravo bio prigradski prijevoz Grada Zagreba. Smatram da ovaj projekt nema alternative- istaknuo je Kolar.
Međimurski župan Matija Posavec podsjetio je da kroz Međimursku županiju prolazi najstarija pruga u Hrvatskoj, građena još 1860. godine.
-Željeznica je dio naše tradicije. Mnogi učenici i radnici koriste danas vlakove za odlazak u Zagreb i doista je neshvatljivo zašto treba vlaku više od tri sata do Zagreba. Vjerujem da će se za buduće generacije, kojima je to itekakav benefit, riješiti i taj problem – rekao je Posavec.
a.kučić/vzaktualno.hr